#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

22 April 2011

Video Seks: NIK AZIZ & HADI bersumpah laknat???


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dicabar mengangkat sumpah laknat kerana menafikan kebenaran rakaman video aksi seks didakwa melibatkan pemimpin pembangkang.

Sedangkan, kedua-dua pemimpin itu mendakwa masih belum menonton video berkenaan.

Bekas Bendahari Agung Perkasa, Datuk Shuaib Lazim (gambar) berkata, selain dua pemimpin tertinggi Pas ini, beliau turut mencabar beberapa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) lain melakukan perkara sama dengan bersumpah mengatakan video itu fitnah.

Menurutnya, kebenaran video ini perlu kerana tindak-tanduk pemimpin pembangkang itu sudah melampaui batas dan rakyat perlu mengetahui wajahnya yang sebenar walaupun menyedari beliau boleh didakwa di mahkamah.

“Saya amat berpuas hati walaupun didakwa di mahkamah dan dipenjara sekalipun jika dapat membuktikan dialah pelakon dalam video itu.

“Saya amat yakin dialah pelakon video itu, jadi saya cabar Abdul Hadi dan Nik Aziz bersumpah dengan mengatakan video itu fitnah, saya juga mencabar pemimpin itu bersumpah menafikan dia dalam video tersebut,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Selain itu, Shuaib turut menolak dakwaan beberapa pihak yang menuduh beliau bersama dua lagi individu digelar ‘Datuk T’, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik mengedar bahan lucah.

Katanya, mereka hanya menunjukkan video tersebut kepada kira-kira 15 wartawan untuk melihat sendiri siapa pelakonnya kerana wartawan diketahui amat rapat dengan pemimpin-pemimpin negara.

“Kita hanya tunjuk kepada wartawan tertentu untuk mencari kebenaran, kita tidak edar video tersebut kepada awam.

“Jika benar tuduhan kami mahu edar video lucah tersebut, sudah lama kami boleh edarkan video tersebut tetapi kami tidak lakukannya,” katanya.

Sebelum ini, Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata siasatan rakaman video aksi seks itu mengikut Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah telah siap.

Acryl berkata laporan lengkap siasatan itu akan diserah kepada Pejabat Peguam Negara pada bila-bila masa dari sekarang untuk tindakan selanjutnya.

Sumber : SINAR HARIAN-21 April 2011 

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.