#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

6 September 2011

Mat Sabu di halau waris Bukit Kepong... Klik, saksikan video...

JAMILAH menunjukkan gambar bapanya, Abu Bakar Daud.
“Tak payah datang, saya tak mahu berjumpanya. Ia amat keterlaluan hingga menyebabkan luka lama berdarah kembali. Macam mana saya boleh terima kedatangan orang yang menafikan pengorbanan dan perjuangan bapa dan rakan-rakannya mempertahankan maruah bangsa dan negara hingga sanggup mengorbankan nyawa sendiri, sedangkan dia (Mat Sabu) boleh pula mengagungkan komunis.

“Kata-katanya tidak boleh dimaafkan..." kata Jamilah lagi, anak kepada Allahyarham Abu Bakar Daud yang ditembak bertubi-tubi oleh komunis dalam serangan Bukit Kepong.

Ketika itu Jamilah berusia empat tahun, menyaksikan sendiri arwah bapa berusia 29 tahun, cedera parah terkena tembakan di badan. Saya juga melihat ibu, Fatimah Ya’aba, mengambil alih mengangkat senjata sehingga dia terbunuh ketika berbalas tembakan dengan komunis. Adik lelaki saya berusia dua tahun juga mati tertembak...

Al-Fatihah untuk pejuang-pejuang yang terkorban di dalam trajedi Bukit Kepong...Amin.

Sumber : N9kini.com




1 comments :

  1. memang tepat sekali tindakan waris tersebut, bukan halau keluar rumah saja tetapi halau terus dari muka bumi Malaysia ni. Letakkan saja Mad Syabu ni kat Somalia ke, biar kena tembak mampus lagi baik. Lepas tu suroh PAS buat kisah sejarah Mad Syabu dibunuh dek orang Somalia sebab muka macam komunis...!!!

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.