#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

27 May 2013

CELAKA POLIS : Puak pembangkang mula buat provokasi kes mati N Dharmendran. Klik saksi video!


Kira-kira jam 11 pagi tadi, Ahli Biro Politik PKR, S. Jayatas dan N Surendren (Naib Presiden PKR / Peguam) muncul di IPD Dang Wangi bersama Sivamalar juga Peguam untuk membuat laporan polis berkaitan kes Dharmendran a/l Narayanasamy yang mati ketika dalam tahanan Bahagian Siasatan Jenayah Berat (D9), di lokap Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, kelmarin. KLIK

Turut hadir adalah 10 orang ahli keluarga si mati.

Seperti biasalah puak-puak ni, selain muncul untuk meraih perhatian masyarakat... Nak tunjuk hero la, apa lagi.

Antara yang wajib muncul, N.Surendran. Peguam yang sering mewujudkan persepsi nagetif terhadap polis dimata orang India. Ingatkah lagi kes Kugan, cerita yang bertahun di ulang ulang bagi menunjukkan betapa 'jahat' nya polis di Malaysia. Penghasut yang membawa cerita itu, tak lain tak bukan ialah peguam N Surendran lah. KLIK

Tetapi, apa yang telah berlaku di IPD Dang Wangi pagi tadi amat melucukan. Macam drama Tamil dah!

Lebih kurang jam 11:38 pagi, dihadapan lebih kurang 25 orang, S.Jayatas yang merupakan Ahli Biro Politik PKR memulakan drama Tamilnya dengan bertengkar dengan anggota-anggota polis menyebabkan beliau diminta meninggalkan kawasan IPD.


Sebaik-baik sahaja dia disentuh oleh seorang anggota polis, serta-merta dia tergolek di atas jalan. Lebih tepat lagi, S.Jayatas telah menjatuhkan diri dan kemudian dengan berang menuduh pihak polis yang menolak dia sehingga terjatuh.

Kehadiran Sivamalar yang merupakan seorang peguam, telah dipergunakan oleh Jayatas dengan sebaik-baiknya. Dia sengaja mencetuskan provokasi apabila dengan lantang menyatakan, “CELAKA INI POLIS TOLAK.”


Selepas drama di pekarangan IPD tersebut dah reda , Jayatas kemudiannya dibenarkan masuk ke Inquiry Office.

Difahamkan, S.Jayatas akan membuat satu lagi laporan polis berkaitan kejadian tersebut. Entah apa lah lagi, niat puak-puak pakatan haramjadah ni... Nah... Tengok lah perangai mereka ni!


Provokasi Pembangkang!!!

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.