#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

3 June 2013

Nurul Izzah, kesana kemari orang tak suka? KLIK baca ni!


Lagi hal Nurul Izzah kesana kemari, orang tak suka... Sebelum ini Nurul Izzah di tempelak oleh negara jiran gara-gara perangainya yang sebuk jaga tepi kain orang - KLIK http://maelpengerang.blogspot.com/2013/06/nurul-izzah-kumpulan-pembangkang.html

Kali ini, beliau di halang pula menjejakkqn kakinya di Sabah. Selain Nurul Izzah ad 4 nama lagi didedahkan tak dibenqrkan masuk ke Sabah.

Surat di bawah tersebar di dalam internet dan daripada Jabatan Ketua Menteri Sabah kepada Pengarah, Jabatan Imigresen Negeri Sabah bertarikh 21 Mei 2013. Dan intipati surat itu ialah senarai mereka yang dilarang masuk ke Sabah.

Sebelum ini Nurul Izzah telah dilarang masuk ke Sabah.

Menurut portal pembangkang, Malaysian Insider : Surat dari Pejabat Ketua Menteri Sabah kepada Jabatan Imigresen mengesahkan selain daripada Nurul Izzah Anwar, ayahnya Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Datuk Ambiga Sreenavasan dan Rafizi Ramli turut disenarai hitam dari masuk ke negeri Malaysia timur itu.

Surat bertarikh 21 Mei itu yang menggunakan kepala surat dari pejabat Datuk Musa Aman juga mengatakan senarai itu diluluskan oleh Kabinet Sabah selepas mesyuarat pertama mereka bulan lalu pada 15 Mei, 10 hari selepas pilihan raya umum ke 13.

“Kabinet bersetuju Ketua Menteri menggunakan kuasa penuhnya di bawah Akta Imigresen, dan selaras dengan pengesahan daripada Ketua Cawangan Khas Polis Diraja Malaysia Sabah, agar tidak membenarkan individu-individu ini mendarat di Sabah,” kata surat itu, sebelum menyenaraikan nama-nama lima daripada ahli politik dan pengerusi bersama Bersih 2.0.

Seterusnya http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/anwar-ambiga-kit-siang-rafizi-turut-disenarai-hitamkan-ke-sabah/

Nampaknya, pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang terpaksa membasuh muka mereka kerana terpalik dengan ludah masing-masing.

Untuk mengetahui justifikasi Nurul Izzah dan pemimpin pembangkang tidak dibenarkan masuk ke Sabah: http://novandri.blogspot.com/2013/06/selain-nurul-izzah-4-nama-lagi.html

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.