#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

5 June 2013

Selain Melissa Gooi, Anwar juga sanggup mengata YDP Agong? Saksi video!


Berikutan beberapa laporan polis dibuat oleh pelbagai pihak setelah mendapati tersiarnya komen yang dilihat menghina Tuanku Abdul Halim di laman Facebook dan Twitter susulan titah Seri Paduka melalui siaran tv sempena hari keputeraan Baginda pada Sabtu lalu, seorang suspek berumur 32 tahun telah ditahan. KLIK http://www.sinarharian.com.my/semasa/wanita-didakwa-hina-agong-dalam-facebook-ditahan-1.167325 

Tangkapan dilakukan bersabit dengan siasatan mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.
d

Dalam pada itu, ketika sidang media di pejabat PKR baru-baru ini. Ketua pembangkang Anwar Ibrahim turut sama menyentuh titah daripada YDP Agong itu. 
 
Sekali lagi Anwar dikatakan menunjuk sikap tidak menghormati sistem beraja, apabila mempertikaikan titah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong yang mahu setiap rakyat menerima keputusan PRU ke-13 yang lalu.

Anwar sanggup mengatakan YDP Agong hanya membaca teks yang disediakan pejabat Najib ketika bertitah bersempena sambutan hari ulang tahun Keputeraan Baginda.

Saksikan video kenyataan Anwar dibawah:


Nah, nampak tu... Ni semua akan menjadi punca. Haruskah ia dibiarkan?






0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.