RM2.6 wang 1MDB?

6 Jun 2014

HANGAT!!! Malaysiakini cuba pesongkan pemikiran rakyat Johor?



Nampak seperti hebat laporan Malaysiakini. Memasukkan semua perkara tidak benar mengenai perkara lain, tetapi walhal semuanya adalah salah.

Dalam artikal yang disiarkan Malaysiakini yang mengambil pendapat dari pakar perlembangaan Abdul Aziz Bari kononnya Rang undang-undang baru yang akan dibentangkan di DUN Johor pada hari Isnin ini akan membuat kuasa meluas kepada Sultan untuk menyelia akaun Lembaga Perumahan dan Hartanah Johor.
.
Sedangkan mengikut kanun itu, isu tersebut adalah tidak benar sama sekali.
Selanjutnya KLIKSINI.

Reaksi:

6 ulasan :

  1. Aziz bari mana tau undang2....

    Dulu kata kjaan perak x sah...

    Last2 mahkamah kata sah...

    Maluuu laaa bebb.... buangg jaaa la title pakar undang2 tuu...

    Kalo pakar pembelit aku percaya laa...

    BalasPadam
  2. aziz bari ni org johor ke? yg sorg dap kat selangor tu pun menyibuk gak

    BalasPadam
  3. Aku rakyat Johor menetap di Johor Bahru. Ada benarnya kenyataan tersebut. Semua orang tahu sekiranya ada pembangunan yang melebihi 10 tingkat di dalam kawasan 3.6 kilometer dari Istana Bukit Serene, Pejabat Sultan dan Istana Pasir Pelangi, kelulusan Istana perlu diperolehi sebelum PBT meluluskan permohonan pembangunan. Sejumlah bayaran perlu di bayar kepada Istana beranggaran jutan Ringgit. Sekira enggan, permohonan akan dibekukan. Jika tidak percaya sila tanya pihak PBT seperti MBJB bahagian bangunan dan Perancang atau perunding-perunding projek.

    Rakyat Johor takut akan datang setiap rumah sekira hendak dijual sesuata fee akan dikenakan. Tidak mustahil harga rumah di Johor akan melambung. Proses tersebut boleh dikenakan keatas projek PPRT, Rumah mampu milik dan BR1M.

    Harap Sultan jauhi angkara seperti ini setelah kebanyakkan ruang perniagaan telah dirampas oleh pihak istana termasuk bahagian telekomunikasi. Apa lagi dia mahu? Pada mata rakyat Johor khasnya orang Islam Melayu itu adalah sifat tamak dan rakus.

    Banyak tanah-tanah kerajaan negeri telah diambil olehnya termasuk bangunan kerajaan, padang-padang dan akhir sekali sekolah.

    Kami berdoa agar Allah SWT menutup pintu tamak halobanya. Walau pun AlMarhum Sultan Iskandar garang tapi beliau tahu had dan sempadan kuasa Sultan. Jangan nanti satu hari orang Melayu Johor akan pinggirkan dan memaki Sultan dan Kerajaan BN Johor. Sekarangi ni pun rakyat dah mula menyampah. Doa sembahyang Jumaat untuk Sultan banyak makmum yang menutup tangan an doa selepas sembahyang ramai yang malas berdoa bersama.

    Khaled Nordin tidak boleh buat apa-apa. Dia tiada kuasa di negeri Johor. Sekiranya ini berlaku Bye-bye BN di Johor.

    BalasPadam
    Balasan
    1. segala hujah diatas adalah hujah pengkhianat agama,bangsa melayu,negara.awas racun2 dajjal .

      Padam
    2. jgn takut mengkritik demi kebaikan agama bangsa dan negara...kalau ye pun kau nak jadi pembodek raja..jgn buta mata buta hati...teguran itu perlu uk menyedarkan mereka...sejarah dah buktikan...raja2x melayu ni ada kecenderungan nak utk cepat..jual tanah jual pulau..akhirnya melepas..yg menanggung generasi akan dtg.

      Padam
  4. Dah tiba masanya kita tingkatkan kesedaran org2 melayu generasi ke2 dan ke3 selepas merdeka dalam pemilikan hartanah.. jangan fikir harta pusaka yang kita akan warisi... kesedaran org melayu tentang pemilikan hartanah amat rendah. Apa yang akan kita warisi untuk anak2 kita dan generasi kita yang akan datang. Mentaliti Bangsa melayu yang akan pulang kekampung setelah bersara harus diubah. bangsa2 lain terutamanya cina berlumba2 untuk memiliki hartanah kerana mereka asalnya sehelai sepinggang datang ke Tanah melayu. Rata2 org melayu yang menyewa di bandar2 besar menyewa dengan tuan rumah yang berbangsa Cina. Oleh itu saya mohon kerajaan tingkat kan kesedaran terutamanya anak2 muda Melayu kita agar berlumba2 dalam pemilikan hartanah agar dapat meyeimbangi pola penduduk berbilang kaum terutama dibandar2 besar. Syarikat2 pembinaan sekarang lebih cenderung dalam membina hartanah yang mewah2.. yang menyebabkan golongan sederhana tidak mampu untuk memilikinya... ketidak keseimbangan ini haruslah di kawal.. tetapkan keseramataan pembangunan bersekala Mewah, sederhana dan rendah di setiap daerah.. iklankan kuota bumiputra yang masih kosong.. agar dapat diisi pada yang layak.. dan kurangkan birokrasi dalam permohonan pinjaman bank... Didik generasi muda2 melayu pentingnya menceburi bidang hartanah sebagai pelaburan masa depan yang menguntungkan.. ank2 melayu semua hayatilah lagu WARISAN... apakah nasib bangsa anak melayu kita di masa hadapan?.... sekarang dah ada ura2 sabah & Sarawak nak keluar dari Malaysia... apa nk jadi dgn Malaysia skrng ni ? sanggup gadaikan Maruah Bangsa Dan Negara untuk kepentingan politik individu... "Anwar Ibrahim has created enough trouble for the country"

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.