#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

6 July 2014

FGVH : Peneroka FELDA seluruh negara terima dividen.


Hari ini, YAB. Perdana Menteri mengumumkan pembayaran dividen akhir Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGVH) kepada peneroka Felda berjumlah RM72.9 juta.

Pengumuman tersebut, sudah tentu menjadi khabar gembira buat semua 112,635 warga peneroka seluruh negara, dimana akan menerima imbuhan sebanyak RM647.78 setiap seorang dalam menyambut Aidilfitri, bulan hadapan.

Pembayaran dividen akhir FGV ini membabitkan jumlah 10 sen sesaham yang mana ia akan dibayar menerusi Tabung Amanah pada Jumaat ini (11 Julai).

Seperti biasa, bagi meringankan lagi beban kewangan peneroka dan keluarga dalam membuat persiapan untuk menyambut Aidilfitri tidak lama lagi. Duit raya sebanyak RM300 bagi setiap keluarga peneroka akan turut di beri.

Pemberian ini juga sebagai menghargai sumbangan peneroka kepada pembangunan Felda selain membantu perbelanjaan persiapan Hari Raya mereka.

Pengumuman ini disifatkan sebagai durian runtuh kepada peneroka yang bakal menyambut Aidilfitri tidak lama lagi.

DS Najib mengumumkannya ketika berucap pada majlis berbuka puasa sempena Ihya Rahmat Ramadan Warga FELDA peringkat Kebangsaan 2014 di Pejabat FELDA Terengganu.


Selain daripada itu beliau turut menyerahkan zakat perniagaan bagi pihak Kumpulan FELDA, berjumlah RM22.02 juta..

Sementara itu bersempena majlis tersebut yang dihadiri kira-kira 6,000 orang, kumpulan Felda turut memberikan sumbangan amal dan saguhati kepada masjid Felda yang melibatkan jumlah sebanyak RM927,500 yang akan diagihkan kepada Pengerusi Masjid, Imam, Bilal dan Siak.


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.