#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

5 March 2012

Tengoklah sikap PAS yang semakin hancur ni...


PAS tidak patut memaksa mereka menyerahkan bantuan yang diterima untuk kepentingan parti pula. Buatlah cara lain, kasihanilah rakyat...

Tindakan PAS meminta ahlinya menyerahkan sebanyak 10 peratus daripada wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang diterima, sebagai perbuatan yang betul-betul mengarut.

Sebagai sebuah parti yang melaung-laungkan prinsip negara berkebajikan, Pas sepatutnya menasihatkan golongan miskin menggunakan wang bantuan secara berhemah dan untuk tujuan kebaikan.

Ada ke patut duit yang kerajaan bagi 500 (BR1M) tu, 10% daripadanya kena derma untuk dimasukkan ke dalam tabung pilihan raya PAS. Inikah nilai perjuangan Pas yang kononnya memperjuangkan konsep negara berkebajikan tetapi tergamak mengambil kesempatan terhadap golongan miskin demi kepentingan politik.

Nampak sangat PAS dalam keadaan terdesak untuk menghadapi pilihan raya umum sehingga sanggup mengambil wang yang diberikan kerajaan kepada golongan miskin untuk menampung agenda politik.

Sehingga sanggup gunakan orang miskin yang kerajaan BN bantu bagi tujuan kepentingan politik mereka.

Kalau nak menggalakkan ahli bersedekah, beginikah caranya? PAS betul-betul tidak ada rasa bersalah langsung dengan tindakkannya ini.

Ini lah buktinya:


Bukti ini adalah dari entri blog Taiping Central kelmarin yang mendedahkan surat pekeliling Setiausaha Pas Kawasan Taiping, Razali Ab. Razak mengenai kutipan derma daripada ahli-ahli Pas yang mendapat bantuan BR1M untuk dimasukkan ke dalam tabung pilihan raya.

Surat bertarikh 1 Disember 2011 itu bertajuk ‘Rayuan sumbangan derma one off RM50 atau 10 peratus daripada ganjaran pemberian daripada kerajaan pemerintah Barisan Nasional (BN) sebanyak RM500 kepada mereka yang bekerja dan berpencen pada bulan Disember 2011 untuk ‘tabung pilihan raya N16 Kamunting’.






0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.