#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

18 March 2012

Pembangkang ketakutan memikirkan Felda. Baca ni!


Penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Saham kelak, sebaliknya pembangkang dapat melihat bahawa usaha ini hanya akan merugikan pihak pembangkang apabila dibiarkan dan bukannya warga Felda.

Pembangkang mengetahui undi di kalangan warga Felda akan merosot sebaik sahaja FGVH disenaraikan berikutan pelbagai hasil dan keuntungan yang akan dinikmati warga Felda hasil penyenaraian itu.

"Itu sebab mereka (pembangkang) memomokkan warga Felda dengan pelbagai tohmahan mengenai penyenaraian FGVH sebab mereka mahu rakyat menolak kerajaan pada pilihan raya umum akan datang.

"Isu ini (FGVH) hanya dipolitikkan pembangkang semata-mata untuk memecahkan undi warga Felda sebab mereka tahu Felda merupakan kubu kuat Barisan Nasional (BN)

Daripada 222 kerusi di Parlimen, 25 peratus undi adalah daripada kalangan warga Felda, justeru, pembangkang perlukan jumlah undi itu untuk memerintah.

Pembangkang terdesak menggunakan isu FGVH untuk meraih undi warga Felda. 

Sumber dari kenyataan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan di BERNAMA / 18 Mac 2012

Kata MP:
DURIAN RUNTUH kepada peneroka Felda adalah ganjaran (rewards) untuk peneroka daripada Felda atas pengorbanan dan keringat warga peneroka mengusahakan ladang sejak lebih 30 tahun lalu.


Artikal berkaitan KLIK : PAS Bersungguh Halang Usaha BN Kukuhkan FELDA. Baca la ni!

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.