#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

27 March 2012

VIDEO HANGAT: Anwar berjanji lagi woiii!


Rakyat tidak sepatutnya membiarkan perkara itu berulang pada PRU kali ini. Sebagai contoh, Perdana Menteri menegaskan rakyat di Selangor hendaklah menolak kerajaan negeri yang sehingga kini tidak mampu mengotakan janji yang ditabur ketika mereka ingin menawan negeri berkenaan pada PRU-12.

Antara janji yang tidak ditunaikan itu, termasuk penurunan 20 peratus cukai pintu dan cukai premis perniagaan, perkhidmatan kesihatan percuma untuk warga tua, bantuan ibu tunggal RM600, bantuan RM1,000 untuk pelajar melanjutkan pelajaran di institusi pengajian tinggi dan bantuan prasekolah RM50. 

Tatkala janji ini pun belum dapat ditunaikan, mereka senaraikan pula janji lain dalam Buku Jingga yang ternyata hanya bertujuan memancing undi, seperti penghapusan tol lebuh raya dan bayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) serta penurunan harga minyak.

Justeru adalah wajar rakyat di Selangor dan negeri lain yang kini dikuasai pembangkang sedar bahawa apa yang dijanjikan itu adalah janji kosong semata-mata untuk menang pilihan raya.

Selanjutnya klik tajuk ini: 
PR kini sebuk 'menanam tebu di tepi bibir' , menipu je!

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.