#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

28 July 2015

PANASSS! : TPM (Muhyiddin Yassin) digugurkan dari kabinet DS Najib


Spekulasi hangat yang tersebar dimerata media massa sebelum ini mengataskan Tan Sri Muhyiddin Yassin akan digugurkan dalam rombakan Kabinet Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi kenyataan hari ini setelah Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi diumumkan Timbalan Perdana Menteri yang baharu mengggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan kekal menjadi Menteri Dalam Negeri dalam satu rombakan kabinet yang diumumkan sebentar tadi.

Menurut sumber, selain Tan Sri Muhyiddin Yassin, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Shafiee Apdal turut digugurkan dari barisan kabinet yang baru.

Datuk Seri G Palanievel dan Hassan Malek turut digugurkan sebagai Menteri.

Kota Belud mendapat dua menteri apabila Datuk Seri Panglima Senator Salleh Tun Said Keruak dilantik sebagai Menteri Komunikasi dan Multimedia yang baru. Sebelum ini Ahli Parlimen Kota Belud merupakan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

Sementara itu, Kementerian Pendidikan dipecah dua semula kepada Kementerian Pelajaran dan Kementerian Pendidikan Tinggi.Ramai berpendapat, TS Muhyiddin yang berusia 68 tahun digugurkan adalah kerana tindakkannya yang berkali-kali mengeluarkan kenyataan dan kritikan yang boleh mengeruhkan persepsi rakyat terhadap kepimpinan negara, kerajaan serta Umno berhubung isu berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Terbaru, TS Muhyiddin dalam satu ucapannya, mengatakan bahawa isu 1MDB menjadi barah yang telah menyebabkan kemungkinan BN akan kalah dalam pilihan raya umum akan datang.

Sebelum ini, Pejabat Perdana Menteri (PMO) juga telah mengingatkan dan meminta agar semua pihak tidak membuat kenyataan mengenai kes (1MDB) yang masih dalam proses siasatan dan ruang perlu diberikan kepada pasukan siuasatan terbabit untuk menjalankan tugas mereka.

3 comments :

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH dengan KEBERANIAN YAB PM, DS Mohd. Najib Tun Razak kita! Rejim-rejim Barat/Zionis pun TAK akan bersabar dengan puak PENGKHIANAT-DALAMAN yg. sanggup bekerjasama dgn. pihak MUSUH utk. sewenangnya mahu MENUMBANGKAN PM serta KERAJAAN dgn. pelbagai strategi SABOTAJ dan TERORISMA!

    Sebab itu BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu mesti BERSATU, utk. MENENTANG habis-habisan puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - yg. begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita sbg. PENJAGA Islam dan kaum Bumiputera, HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA/UMNO dll., YAB PM Islam/Melayu, DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!!

    IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA, UMNO dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu memang mahu di JAHANAMkan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Sebab itu kita mesti SELAMATkan PULAU PISANG kita yg. sungguh INDAH dan BESAR di JOHOR itu; dari diJAJAH sewenangnya SingaPORK-KEPARAT spt. Batu Puteh! Maka MENTERI PERTAHANAN, tolonglah CELIK dan TEGAS serta CEKAP sikit dlm. MEMPERTAHANkan KEDAULATAN NEGARA ISLAM kita ini!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  2. Apa yg hg merapu ni labu...

    ReplyDelete
  3. Aku sokong Nek Tempoyak!.. Kalau di fikirkan dengan akal, benar sungguh apa yang Nek Tempoyak katakan tu. Mana ada merapu...

    Tak ke gitu Nek?

    - Tok Tempoyak

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.