#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

13 May 2013

POST MORTEM PRU13 : Adakah nak tungggu sampai ranap, Nik Aziz?


Hahahaaa... Mujur Nik Aziz tidak dipanggil untuk turut serta dalam siri wacana 'Post Mortem PRU13' yang telah berlangsung, di Hotel Premiera, Kuala Lumpur.

Kalau tidak, sudah pasti Nik Aziz akan rasai seperti ditendang terajang selepas mendengar kenyataan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa, ketika menjadi ahli panel dalam wacana tersebut bertajuk 'Bicara Kepimpinan dan Survival Ummah', semalam.

Menurut Nasharuddin, "UMNO dan PAS perlu menjadikan penyatuan umat Melayu Islam sebagai satu agenda berterusan demi memastikan agama dan bangsa dapat diperkukuhkan sepanjang zaman".

"Insafilah bahawa masa depan bangsa dan agama kita sedang mula dirobek. Tetapi, akan ada yang mentohmah kenapa saya memilih pentas bangsa ini. Salahkah kita berbicara tentang bangsa kita? Adakah ia salah di sisi agama?

"Adakah nak tunggu sehingga ranap umat ini baharu nak bicara soal perpaduan? Saya tak boleh terima sampai ada yang kata nak meludah muka yang nak bawa usaha penyatuan Melayu ini. Ajaran agama mana yang kata begitu?" soalnya... (KLIK SAKSI VIDEO)

"Tidak semua Melayu Umno itu iblis, dan tidak semua Melayu dalam Pas itu malaikat," tambahnya lagi.

Selain Nasharuddin, beberapa tokoh termasuk tokoh pendidik, Tan Sri Dr Abdul Rahman Arshad, mantan hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd Noor Abdullah dan Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Prof Datuk Dr Kamaruddin Kachar.


Program bertajuk 'Post Mortem PRU13: Bicara Kepimpinan Dan Survival Ummah' ini dianjurkan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) dan Persatuan Alumni UiTM. - Selanjutnya KLIK


Kata MP:
Fuhhh.... Bukan main tinggi harapan serta semangat ahli panel dan perserta, dapat MP lihat ketika disana tadi... Apa pun MP ucapkan tahniah kepada semua yang terlibat. 

Mudah-mudahan usaha kalian berjaya sepertimana yang di harapkan, insyaAllah. Anda memang terbaik! Dan kepada bangsa ku Melayu yang berada diluar sana tu.... 
Bersatulah!!! 

2 comments :

  1. Harus dibersihkan dahulu fahaman fahaman keliru dan salah dr PAS, serta taksub kepartian, barulah memungkin ahli dan penyokong PAS dpt menerima saudara seagama berlainan parti utk berkerjasama.

    ReplyDelete
  2. YA.... perpaduan sesama Islam/melayu PERLU DIDAHULUKAN. Kalau dah setel, baru boleh cakap pasal perpaduan kaum.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.