#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

16 Oktober 2013

GEMPAR!!! Penduduk serang tokong Hindu di Bayan Baru.


Keadaan Bukit Gedung di Persiaran Mayangpasir,  Bayan Baru, Pulau Pinang menjadi kecoh apabila tiba-tiba muncul sebuah tokong Hindu didirikan bersebelahan dengan Surau dan juga Madrasah, disini malam tadi.

Yang menjadi persoalannya, siapa yang membenarkan?
Kerajaan negeri mengeluarkan permit ke?

Sepertimana yang dimaklumkan, disitu juga adalah tapak gerakkan parti PKR dan tanah dipunyai oleh kerajaan negeri Pulau Pinang.



Kedudukan Tokong dekat bersebelahan dengan Surau/Madrasah


Tu dia, bendera PKR.


Madrasah Al-Ubudiah.


Keadaan menjadi huru hara apabila penduduk Melayu setempat datang untuk mengenalpasti kedudukan dan tujuan sebenar tokong itu didirikan.


Sehingga hampir berlaku pergaduhan kaum dan menjadi reda setelah Naib Ketua Pemuda UMNO, saudara Mohd Fauzi (bulatan merah) datang meredakan keadaan sebelum pihak Polis datang mengambil alih dan melakukan siasatan terhadap hal kejadian.


Akhirnya puak-puak Hindu disitu mengalah dan menutup tokong tersebut dengan arahan pihak Polis atas sebab tiada kelulusan dan permit yang sah untuk mendirikan tokong tersebut.

Apa lagi agenda mereka bertindak begini?


Reaksi:

7 ulasan :

  1. Apa kes ni? Sial punya PKR, cuba nak gaduhkan India dengan Melayu...Haramjadah!

    BalasPadam
  2. Pertempuran berdarah antara org melayu Bukit Gedung vs penganut agama Hindu sudah hampir PASTI berlaku tadi jam 11 di Bukit Gedung. Upacara keagamaan yg hendak dijalan oleh Hindu TEPAT2 depan Surau Al Ubudiah Bukit Gedung yg mana jelas umat Islam sedang menjalani ibadah korban dlm masa TASHRIK 3HARI INI. Apalagi surau ini td pagi terlibat dgn upacara korban ini. Akibat provokasi melampau HINDU td pada waktu Azan Isya' berbunyi, satu gerakan retaliation berlaku. Hampir 3oo org2 melayu turun dari serata blok flat Bukit Gedong turun utk HAJAR balik hindu2 ni. Sepantas kilat PDRM despatch 3biji mpv polis dari IPD Barat Daya bagi mengekang tindak balas melayu2 ini. Satu perbincangan TURUS dilakukan antara penganjur dan kumpulan amarah melayu2 tadi. Hampir2 SPARK TUMPAH DARAH TERJADI. Kumpulan2 melayu tadi mendesak nak tahu siapa yg bg kebenaran utk hindu2 ni berjoget, melompat, berkinja kinja dan MELALAK LALAK depan surau ni. Satu nama terbit. Jkkk Bukit Gedung. AIDIL IBRAHIM BGR. Umur 22tahun. ORG KUAT MALEK KASSIM ADUN PKR BATU MAUNG. Apalagi.....melayu2 ni TEKAN NEGO tu sampai polis minta penganjur hindu ni UBAH p tempat lain. Dlm foto tu yg pandil merah tu pandil hindu2 tadi melalak lalak. Surau betul2 yg sebelah tu. Hebat cara PKR buat deal GADAI MARUAH ISLAM. Org Bukit Gedung akan ingat nama AIDIL IBRAHIM BGR sebagai budak yg pandai2 buat pandai bg hindu2 LATAM surau umat islam Bukit Gedung. PKR memang sial.....

    BalasPadam
  3. KITA BOIKOT KEDAI HINDU GUNTING RAMBUT BAWAH FLAT BUKIT GEDONG dan ACI yang jual sayur kat pasar bukit gedong. Aku dapat rasa depa salah seorang pencetus idea tersebut, depan ruang rumah dia punyalah besar tokong. Aku yang dok di Flat Halaman Cendana ni dapati makin ramai hindu dok pindah kesini, yang jadi broker ialah hindu jual paper pasai dia dok tanya aku ada sapa2 nak jual sebab dia kata ada orang nak beli.

    BalasPadam
  4. tindkn mrk terncg..
    scara bperingkt mrk nak wujudkn keadaan kacau dan rusuhn ant agama dlm ngara kita. yg jadi alat dan mesinnya adala ahli2 pmbngkg yg mana pyokongnya bgitu mudah kena hasut.
    berhati2la.. kjadian sbgini( perbalahan agama) akan blaku lg ikut prncgn mrk.

    BalasPadam
  5. Mmg saja dibuat begitu. Pergi tanya nuar berahim. Dia yg bagi muka kat hindu2 ni.

    BalasPadam
  6. Org melayu pun satu hal. Suka benar nk jual harta pd kafiruun. Sb depa beli harga mahal. Sudahnya satu kampung blh tergadai ke kafiruun. Dah tu kafirrun yg taknada adab pulak tu

    BalasPadam
  7. Laaaaa...

    Yang Hang kasi redakan dulu watpaaaaa... Biarkan Ajer laaaa... Biar nampak Tonggang Langgang sket Penang. Patutlah LGE Gumbira, sbb ada pencacai dia jadi Pendamai !

    Cuba tengok style kat Klang... Kasi Kucar Kacir dulu, dah masuk ICU, dh kenyang Melayu hentam, baruuulah datang UMNO & MIC. Harap PAS? PKR? jadi penonton pun cuak ! depan kamera beranilah dia !

    Itupun bila dah setel, Takda Pun Orang Bagi Tau Umno & BN yang setelkan ! bloggers bn pun sonyap yo !
    Yang Gado org PKR ! penyetel Umno & BN. YB PKR & PAS senyum sengih, Polis BN katanya... walhal Ketua Polis Negeri LGE yang pilih !!

    oiittt... bila nak transform minda ni !

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.