RM2.6 wang 1MDB?

21 Oktober 2013

MT UMNO: Hanya Azalina dan Rosnah yang diangkat perwakilan... KLIK baca ni!

Azalina berjaya menduduki tempat ke-19 diantara 25 calon MT terpilih.
Dua dari lapan wakil kaum wanita yang dicalonkan bertanding jawatan Majlis Tertinggi (MT) UMNO mendapat kepercayaan perwakilan untuk berada dalam senarai 25 barisan kepimpinan baharu kali ini.

Datuk Rosnah Abd. Rashid Shirlin, Datuk Seri Azalina Othman Said yang kedua-duanya dari sayap Puteri serta enam calon yang dicadangkan Wanita untuk bertanding jawatan MT iaitu Datuk Dr. Norraesah Mohamad, Raja Ropiaah Raja Abdullah, Dato Maznah Hamid, Halimah Sadiq, Dato Hamidah Osman dan Dato Rosni Zahari

Keputusan rasmi yang diumumkan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO, Tan Sri Tajol Rosli Mohamed Ghazali pada petang Ahad menyaksikan hanya dua wakil kaum iaitu bekas Ketua Puteri, Azalina Othman dan Rosnah Rashid Shirlin yang berjaya tersenarai dalam MT UMNO.

Rosnah berjaya menduduki tempat ke-15 diantara 25 calon MT terpilih.

Rosnah dan Azalina masing-masing meraih undi 146 undi dan 119 undi. Tiada satu pun dari enam calon yang dicadangkan Wanita dan Shahrizat yang terpilih.

Nampak tak?
Timbullah tanda tanya, mengapa hanya dua calon ini yang di angkat dan apakah hanya calon dan Puteri UMNO saja yang dilihat masih relevan oleh para perwakilan?

Adakah calon dan Wanita UMNO tidak sekuat mana seperti apa yang Shahrizat gembar-gemburkan?

Melihat dari keputusan pemilihan kali ini...

Terbukti pentingnya pemimpin muda diberi tempat dan keutamaan. Dah tiba masa dan ada baiknya exco dalam Wanita ujudkan kouta sekurang-kurangnya, 50% Wanita dan 50% ex Puteri. Terutama dalam exco dan jawatankuasa dalam Wanita bahagian.

MP berpendapat, dengan cara demikian... Pasti kaum wanita akan lebih mendapat tempat dalam membawa suara-suara serta pendapat akar umbi.

Kalaulah begini transformasi yang dicipta. Ternyata transformasi Datuk Shahrizat gagal diterima perwakilan.

Bak kata orang, janganlah tamak sangat... Heee!!!

Berikut adalah keputusan rasmi calon-calon yang dipilih untuk jawatan 25 kerusi Majlis Tertinggi UMNO dan jumlah undi diperolehi... KLIK SINI

Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.