#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

11 October 2013

SIRI 2: PENDEDAHAN EKSKLUSIF! Pemilihan calon Pemuda Permatang Pauh dalam bahaya?? KLIK baca ni!


SIRI 2: SIAPA ABU BAKAR SIDEKH??

Abu Bakar Sidekh atau Ben dikatakan datang menjadi ahli UMNO Pmtg Pauh pada tahun 2007. Pada tahun 2008, beliau buat pertama kalinya bertanding sebagai Exco Pemuda UMNO Bahagian Pmtg Pauh dan menang.

Sebaik sahaja menang, beliau dikatakan tidak menunggu lama apabila terus memberi ‘hint’ kepada Ketua Pemuda pada masa ini iaitu Cikgu Zaidi Mohd Said bahawa beliau berminat untuk menggantikan tempat Cikgu Zaidi pada pemilihan akan datang kerana penggal ini merupakan penggal terakhir bagi Cikgu Zaidi atas faktor usia.

Walaubagaimanapun, akibat pelbagai perubahan yang berlaku, pemilihan agung UMNO yang sepatutnya hanya 3 tahun sekali dan patut diadakan pada tahun 2011 telah di anjak sehingga ke tahun 2013.

Ben yang memang bercita-cita akan jawatan tersebut, mula merancang dari awal dengan memasukkan beberapa nama ahli baru ke dalam beberapa cawangan yang diketahui sukar bagi beliau.

Kerja ini mudah bagi beliau dengan faktor kewangan yang kukuh di samping mempunyai ramai kenalan di UMNO Pusat yang sering disogokkan duit oleh beliau.

Kerja ke arah PRU13 langsung tidak diambil berat melainkan fokus utama beliau dan pasukan bawahan beliau (yang sering menagih duit kepada beliau) adalah memastikan mereka menang dalam pemilihan UMNO yang datang.

Apabila tiba musim PRU13, sepanjang kempen PRU beliau hanya mahu berjumpa ketua-ketua pemuda cawangan sahaja dan berbaik dengan mereka. Bantuan kepada calon-calon yang bertanding tidak dipedulikan malah mereka dikatakan mengugut calon-calon PRU13 bahawa jika tidak memberi dana kepada mereka, Pemuda UMNO Bahagian tidak akan membuat kerja.

Kenapa beliau sangat bercita-cita merebut jawatan Ketua Pemuda?

Ben merupakan seorang ahli perniagaan dan sering membantu ayahnya iaitu Pak Non dalam pengurusan syarikat. Akibat saingan yang semakin mencabar dalam perniagaan di samping sudah tidak mempunyai ‘kabel’ lg, Pak Non dikatakan mengarahkan Ben untuk merebut jawatan penting di dalam UMNO bagi memastikan urusan perniagaan mereka berjalan lancar. Ben hanya dilihat menjadi bahan kajian oleh Pak Non.

Malah Ben yang merupakan seorang yang berpewatakan lembut(kadang-kadang bergaya macam gay) dikatakan mudah dikawal.

Malah Ketua Pemuda ketika ini iaitu Cikgu Zaidi yang akan bertanding jawatan Ketua Bahagian dikatakan amat menyenangi jika Ben yang menggantikan beliau sebagai Ketua Pemuda kerana Ben ini dikatakan senang dengar cakap dan pasti tidak akan membantah sebarang keputusan beliau. Ini jelas ketara, apabila Ben secarang terang-terangan apabila ditanya pasti akan berkata beliau tidak berani membuat sebarang keputusan tanpa persetujuan Cikgu Zaidi.

Ben kini menggunakan sepenuhnya kuasa duit yang ada pada beliau untuk ‘melalikan’ ketua-ketua Pemuda UMNO cawangan-cawangan di Permatang Pauh yang dikatakan pasti tidak akan nampak wadah perjuangan akibat desakan hidup dan dijanjikan bulan & bintang oleh Ben jika beliau menang.

Malah dengan faktor kekayaan yang beliau ada disamping mendapat sokongan penuh Cikgu Zaidi (yang super kaya juga), pasti akan membuatkan ketua-ketua pemuda cawangan ‘gelong’!

Dengan keadaan anak-anak muda yang semakin berani dan lantang bersuara, mampukah Ben mengawal mereka semua ini?

Mampukah Ben yang lembut dan takut serta tidak mampu membuat keputusan sendiri dapat mempengaruhi golongan-golongan anak muda yang tidak berparti untuk menyokong perjuangan dan wadah UMNO demi memartabatkan Agama,Bangsa & Tanah Air?

Teruskan bersama MP utuk pendedahan dalam siri-siri selanjutnya sebentar lagi.....


Artikal terdahulu KLIK: SIRI 1: SIAPA ABU BAKAR SIDEKH??


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.