#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

18 October 2013

PEMILIHAN UMNO 2013: Tukar!!! Ketua Bahagian Shah Alam 'Khianat' Melayu!


Mungkin ada yang berkata bahawa mengungkit dan mencabar pemimpin agar melepaskan jawatan sebagai satu tindakan yang membuang masa. Kononnya juga, ia sekadar bertujuan memburukkan nama pemimpin semata-mata.

Namun, apalah gunanya untuk kita pertahankan seseorang pemimpin yang hanya pandai berkata-kata tentang perjuangan membela nasib bangsa tetapi sebaliknya hanyalah sandiwara semata-mata. Kepercayaan yang diberikan akar umbi sekian selama sanggup di khianati.

Bak kata peribahasa Melayu, 'Bangkai gajah tidak boleh ditutup dengan nyiru'. Bermaksud sesuatu kejahatan yang besar takkan boleh disembunyikan daripada pengetahuan orang ramai.


Itu lah yang dilakukan oleh Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Dato' Ahmad Nawawi M.Zin yang juga lagi berhajat mengekalkan kedudukan dirinya menyandang jawatan Ketua Bahagian pada Pemilihan UMNO 19 Oktober ini.   

Difahamkan Nawawi telah bertindak mengenepikan nasib penduduk Melayu dikawasannya dan hanya mengutamakan kroninya seorang tauke berbangsa Cina dengan menyerahkan projek bernilai puluhan jutaan ringgit bagi memastikan survival politik peribadi dan kelangsungan kewangannya tidak digugat.

KL INTERNATIONAL AIRPORT, SEPANG, SELANGOR.WORKS PACKAGE : AF06A-DESIGN,CONSTRUCTION, COMPLETION,TESTING AND COMMISSIONING AND MAINTENANCE OF AIR TRAFFIC CONTROL TOWER

Segala projek-projek seperti Lebuhraya Shah Alam (KESAS), Lebuhraya Kemuning-Shah Alam (LKSA) dan Projek Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) Sungai Rasah serta pelbagai lagi kontrak yang telah diberikan kerajaan Pusat melalui Unit Penyelaras Pelaksanaan (ICU) Selangor habis diberikan kepada tauke Cina, bernama Boon Heng Chong, pengarah urusan Generasi Nirwana Sdn Bhd, disamping menambah kekayaan dirinya sendiri.


Selama ini warga Shah Alam nyata dikhianati bulat-bulat apabila Nawawi selain menggunakan kedudukannya untuk memastikan kesemua adik-beradik dan kroninya bertambah kaya.

BUKIT GAMBIR INTERCHANGE AND TOLL PLAZA

Hinggakan nasib Pemuda UMNO Shah Alam yang bersusah payah lakukan demostrasi dalam isu tol Sungai Rasah juga bulat-bulat ditipu Nawawi apabila akhirnya Nawawi menerima keuntungannya setelah dipanggil oleh PLUS dan diberikan projek bernilai puluhan jutaan ringgit. Sekali lagi, projek itu diberikan kepada sahabat baiknya, Chong

Gambar Chong bersama adik Nawawi, Suhaila M.Zain

Begitulah nasib akar umbi UMNO Shah Alam, yang sentiasa di tipu kaw-kaw!

Segala hasil projek yang beliau miliki, ditelan demi menambah aset sendiri tanpa mempedulikan nasib akar umbi UMNO di Shah Alam. Sehingga dalam Pilihanraya Umum lalu, apabila akar umbi meminta pendahuluan dana pilihanraya, pelbagai alasan diberikan oleh Nawawi. 

Apalah nasib ahli UMNO Shah Alam ditipu bulat-bulat oleh orang yang kononya sibuk melaungkan perjuangan membela nasib bangsa? 

Ini kerja gila namanya! Boleh sanggup menipu bangsa serta penyokong sendiri yang selama ini beri kepercayaan. Apa cerrr???

Kepada penduduk kuhususnya perwakilan UMNO Shah Alam.... Nah, esok sampai sudah masanya UMNO mengadakan pemilihan bagi membentuk pemimpin yang baru. 

Jangan di fikirkan lagi, usah di pandang lagi! Pilihlah yang baru! Tolak, Dato' Ahmad Nawawi M.Zin!!!

Sumber: http://b2bspa.blogspot.com/2013/10/dato-nawawi-yang-lebih-pentingkan-cina.html

3 comments :

  1. La dia ni baru tahu rupanya

    ReplyDelete
  2. Don't silly talk bad to other people we are Malaysia please respect our leader all human being have pro and cons even you! Don't simply talk like you are perfect. If you talk bad about people especially your races one day you will regret it.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.