#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

17 October 2013

PEMILIHAN UMNO 2013: Silap pilih calon, jangan harap PRU-14 menang! #Azalina@MT


Memetik kenyataan bekas Perdana Menteri dan bekas Presiden UMNO, Tun Dr Mahathir Mohamad jelas menunjukkan beliau mahu setiap perwakilan memilih calon yang boleh memenangi PRU ke 14 akan datang!

Kenyataan ini memberi gambaran tepat dimana, YB Datuk Seri Azalina adalah antara calon pilihan yang dimaksudkkan oleh Tun M.

Bukan sekadar itu... Harus diingat juga bahawa DS Azalina merupakan antara calon yang bergelar "wakil rakyat' (YB) yang sudah pasti akan membawa kemenangan pada PRU ke 14 nanti.

"Calon yang menang dalam pemilihan UMNO kali ini menggalas tanggungjawab besar dalam menentukan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14)" kata Tun M.



Sehubungan itu, bekas Perdana Menteri dan bekas Presiden UMNO, Tun Dr Mahathir Mohamad menasihatkan perwakilan supaya bijak membuat keputusan sebagai pemilih pada setiap calon yang bertanding.

“Ingat, ini bukan pemilihan di dalam UMNO saja. Kesan baik atau tidak (pada pemilihan ini) hanya akan dapat dilihat pada PRU-14 nanti.

“Kalau perwakilan pilih calon yang tak baik dan tidak sesuai, jangan harap PRU-14 kita akan menang,” kata Tun Mahathir pada sidang media selepas melawat Tapak Pembinaan Terowong dan Kerja Bawah Tanah Transit Aliran Berkapasiti Tinggi (MRT) Stesen Cochrane, kelmarin.


Justeru itu... Kita wajib memilih dan meletakkan DS Azalina untuk sebaris duduk di kerusi Majlis Tertinggi UMNO pada pemilihan kali ini. Ia adalah satu-satunya calon yang terbukti diterima oleh rakyat.

Selama tiga penggal menjadi Ahli Parlimen Pengerang, beliau telah membuktikan bahawa calon BN ini (PRU13) diterima baik oleh rakyat dengan dua kali menang tanpa bertanding (2004 & 2008) dan satu kemenangan dengan majoriti amat besar pada PRU13 yang lalu.


Didalam Majlis Parlimen pula, beliau turut diberi kepercayaan mengetuai Pengerusi Kaukus Wanita Parlimen Malaysia bagi penggal ke-13 ini.

Gayanya yang sentiasa bertenaga, kejujurannya dalam berbicara dengan ide-ide yang bernas, seorang yang bijak, berani dan lantang berhadapan pembangkang adalah ciri-ciri yang juga ada pada DS Azalina.


Jika menyusur perjuangan dan pencapaian beliau di dalam politik,  ternyata DS Azalina antara calon yang menepati kata-kata Tun Mahathir.

Akhir kata selamat bersidang kepada semua Perwakilan, buat pilihan yang tepat. Harus di ingat, undi anda juga penentu kemenangan di PRU-14 nanti.



0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.