#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

14 July 2014

JAKIM tolong siasat produk ini!


Kali ini ada sesuatu yang MP mahu kongsikan . Hal ini juga bukan hanya buat untuk pengetahuan kita... Harap mendapat perhatian pihak2 tertentu, khususnya yang bertanggung jawab dalam menilai kualiti bagi produk-produk makanan yang berstatus halal termasuklah JAKIM yang sememangnya agensi yang mengeluarkan 'Sijil Halal' pada produk-produk makanan.


Ia berkaitan mufin 'Chiffon in a CUP' yang telah menimbulkan syak dan was-was utntuk kita memakannya. Berita ini MP terima dari rakan pembaca untuk di sebarkan.

Satu produk makanan ( muffin ) berjenama MASSIMO dimana tempoh masa atau tarikh luputnya telah mencurigakan pengguna... Bayangkanlah hingga mencapai tempoh 3 bulan ketahanannya.


Tak tau bahan awet apa yg digunapakai sampai boleh bertahan selama 3 bulan dibuatnya. Slalunya produk makanan seperti muffin ini, paling lama pun 2 minggu tempoh tarikh luputnya.

Yang menjadi persoalannya, Mussimo guna bahan apa yang boleh tahan hingga 3 bulan ni? So, walaupun ada logo halal diletakkan pada pembungkus produk ini, minta puhak berkuasa khususnya JAKIM tolonglah siasat, ye...


#MP : Menurut maklumat yang di terima... Mussimo ni selalu dok attack produk Gardenia, semata-mata kerana dipunyai oleh Syed Mokhtar khabarnya... Huhuhuuu!

1 comments :

  1. Setiap bungkusan ciffon ini di isi dgn gas hidrogen utk menjadikannya lebih tahan lama tanpa mejejaskan kualitinya.
    Packing hidrogen ini sudah banyak digunakan produk lain seperti kacang..atau pn bungkusan makanan ringan di negara kita...

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.