#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

13 March 2015

Ahli Parlimen DAP Mohon Maaf Setelah Fitnah Naib Presiden MCA


Bagi membuktikan kebenaran dan keadilan, Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datin Paduka Chew Mei Fun baru-baru ini telah menghantar surat tuntutan (Letter of Demand) kepada Ahli Parlimen DAP Bakri, Er Teck Hwa (DAP-Bakri) bagi meminta penjelasan ke atas kenyataan beliau.

Kenyataan berunsur fitnah dan diterbitkan oleh sebuah portal berita pada 4 Mac lalu pada artikal bertajuk 'Chew Mei Fun contoh legasi pemikiran sempit Barisan Nasional' dengan mendakwa Mei Fun, yang juga Naib Presiden MCA, menyokong satu kenyataan sensitif serta bersifat perkauman.

Surat tuntutan berkenaan telah dihantar oleh Tetuan Halim Hong dan Quek, Peguambela dan Peguamcara, yang bertindak bagi pihak Mei Fun.

Surat tuntutan berkenaan menyatakan dengan jelas bahawa dakwaan dalam artikel berkenaan sama sekali tidak berasas dan berniat jahat untuk memburuk-burukkan dan memusnahkan imej Mei Chew.

Surat tuntutan itu juga menyatakan bahawa tindakan undang-undang akan diambil sekiranya Ahli Parlimen Bakri berkenaan gagal untuk menjawab dalam tempoh 48 jam dari tarikh penerimaan notis surat tuntutan.



Namun apa yang berlaku dalam satu Sidang Media kepada wartawan di luar lobi Parlimen semalam, Er Teck Hwa yang tidak fasih berbahasa Malaysia memohon maaf atas kesilapannya dan berkata,

"Saya membuat kesilapan dengan menamakan Datin Paduka Chew Mei Fun dalam artikel tersebut. Saya memohon maaf dan berharap beliau akan menerima permohonan maaf saya. Apabila saya membuat kesilapan, saya akan mengakuinya."

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.