#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

15 October 2013

HINA ISLAM: Salib di sisi Kaabah terpampang di Pulau Pinang... KLIK tengok sini!


Selepas saja mahkamah memutuskan bahawa kalimah Allah tidak boleh diguna pakai oleh lain-lain agama dan menjadi hak ekselusif umat Islam, masih ada suara-suara sumbang yg menunjukkan kedegilan.

Antaranya, keputusan Presiden Gereja Malaysia Dr. Eu Hong Seng untuk gereja terus menggunakan kalimah Allah dengan alasan hanya di larang di gunakan di majalah Herald Tribune menunjukkan keangkuhan beliau.

Beliau bukan sahaja mengeruhkan keadaan tetapi jika tidak di kawal bakal menyemarakkan permusuhan antara agama. Kedegilan beliau bukan setakat merendahkan keputusan mahkamah tetapi juga mencabar perlembagaan negara yg meletakkan Islam sbg agama negara.

Hari ini, MP menerima lagi kiriman dari rakan maya yang telah menemui satu kain rentang yang dilihat menghina dan menyentuh sensetiviti umat Islam digantung berdekatan dengan trafik light Bukit Gedung, Pulau Pinang.

Menurutnya, kain rentang tersebut telah pun diturunkan oleh penduduk setempat.

Pada kain rentang ucap Selamat Hari Raya Aidil Adha tersebut, terdapat gambar Kaabah yang mempunyai tanda salib disisinya bersama 3 gambar pemimpin DAP.

Adakah ini kerja-kerja puak pemimpin DAP yang seperti sengaja mencabar umat Islam di negara ini?


1 comments :

  1. Admin ini sangat bodoh lah , tak tahu baca akhbar :/ Patutlah Melayu sampai hari ini tak dapat maju ! Asyik harap Kerajaan je ? Kita takde maruah ke? Saya umat Islam jugak !

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.