#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

17 Februari 2014

Bukti 'Khutbah Jumaat' bakal di hapuskan pakatan pembangkang.KLIK baca ni!



Bukan hanya kuasa, malah hak serta kepentingan agama Islam juga akan hilang di Pulau Pinang. Satu persatu hak Melayu dan Islam dicabar serta dipertikai.

Ini terbukti dari apa yang di sebut dalam petikan sebuah artikal daripada blog pro-pembangkang (negarapakatanrakyat.blogspot.com) bahawa kerajaan negeri Penang sedang mempertimbangkan dengan serius cadangan untuk menghapuskan terus khutbah Jumaat di negeri tersebut.


Seperti yang semua maklum, beberapa pemimpin DAP seperti Tony Pua, Lim Kit Siang, Teresa Kok, termasuk Ketua Menteri Penang sendiri, Lim Guan Eng, memang tidak gemar dengan kandungan khutbah Jumaat yang mengandungi mesej berbaur ekstrimis dan diskriminasi.

Terutama teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh JAKIM.

Pakatan Rakyat melihat cadangan ini sangat praktikal dan tidak bercanggah dengan kepentingan Islam kerana khutbah Jumaat hanyalah satu acara sebelum sembahyang Jumaat dilakukan.  Kalau ada lagi baik, kalau tak ada, tak mengapa... Begitulah pendapat mereka.

Pendapat mereka lagi, tanpa khutbah Jumaat juga, waktu sembahyang Jumaat akan menjadi pendek dan tidak ada di kalangan pekerja yang mengambil masa panjang untuk berehat, kononnya kerana pergi sembahyang Jumaat sedangkan mereka mungkin melencong ke tempat lain.


Jika cadangan ini diluluskan nanti, Penang akan menjadi negeri pertama yang mengharamkan khutbah Jumaat di negara ini.

Semua negeri-negeri Pakatan Rakyat yang lain juga di minta turut mengikuti jejak langkah Penang bagi memastikan masjid dan upacara sembahyang Jumaat ini tidak dijadikan platform untuk membangkitkan kebencian antara kaum. Selaim, boleh meningkatkan prestasi kerja di kalangan kakitangan awam dan swasta di semua negeri-negeri terbabit.

PAS! Apa cerita? Bersetuju juga ke?

Persoalan utamanya disini, apa hak puak-puak cinabeng DAP ni, sesuka hati campur tangan dalam membentuk gerakkan Islam di negara ini? Kurang ajar laaa...

ARTIKAL TERDAHULU KLIK DIBAWAH: 

Reaksi:

5 ulasan :

  1. jangan marah DAP. Yang beri muka adalah PAS dan haramjadah Anwar..

    BalasPadam
  2. Kafir harbi DAPigs dah nak declare perang dengan orang Islam ke? PASPISPUS dan Melayu PKR memang bertanggungjawab dalam hal ini.

    BalasPadam
  3. Nak auta pun berpada lah...teruk sangat pembohongan kamu.


    sri hartamas

    BalasPadam
  4. Tanya puak-puak kristian DAPigs apa perasan mereka sekiranya Sunday Mass tanpa sermon? Jauhi dari menyentuh sensitivity agama Islam. Jangan nak memandai-mandai nak ubah hukum ALLAH. PAS berdiam kerana timbalan presiden depa tu syiah. Sembahyang pun ikut suka dan; yang penting kawin mutaah.

    BalasPadam
  5. khutbah Jumaat kalau dibatalkan tak sahlah solat Jumaat,apa kafirni nak cari pasal dengan orang islam.saudara islam semua bangkitlah

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.