#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

13 October 2013

KEPUTUSAN PEMILIHAN UMNO 2013: Pemenang digelar 'LEMBU, KINZIR & TAPIR'...?


Walaupun keputusan rasmi dijangka hanya akan diumumkan oleh ibu pejabat UMNO sekitar 3 pagi ini, namun ketiga-tiga ketua sayap UMNO telah pun meraikan kemenangan dengan masing-masing menjulang tangan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

Ini berikutan, laporan daripada bahagian-bahagian menunjukkan ketiga-tiga calon memperoleh kemenangan besar iaitu melebihi jumlah sebahagian daripada 191 bahagian yang bersidang dan melakukan pemilihan.

Namun, dalam pada belum sempat lagi UMNO mengumumkan keputusan rasmi kepada umum... 

Dengan kemenangan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Khari Jamaluddin Abu Bakar serta Mas Ermieyati Samsudin yang di pilih melalui proses pemilihan yang lebih terbuka dengan keputusan yang dibentuk oleh hampir suku juta perwakilan.... 

Malangnya, dengan selamba kepada mereka yang menang digelar 'lembu, kinzir dan tapir' dan pengundi pula di gelar sebagai 'anjing' oleh kuncu musibat pembangkang dibawah ini... Saksikan!


MP: Huhhh..! Mamat ni punya mulut, memang betul2 haramjadah punya orang!
ARTIKAL BERKAITAN Sila KLIK DISINI.

7 comments :

  1. Apa dah Jadi - Perwakilan Pie Undi Shahrizat dan Khairi Jamaluddin nieeeeh!

    Nampaknya UMNO akan hadapi masa depan yang Gelap & Sukar KERNA inilah titik Tolak Kehancuran Di Dlm UMNO, menampakkan tanda2 Awal Parti besar Orang Melayu yang Kita amat Sayang ini akan Hancur tengelam Menjadi Parti Yg Tidak Relevan dalam ditelan Arus Transformasi.

    Presiden Parti Nakkan Transformasi.. Tapi Ahli2 UMNO rata2Nya nakkan Orang melayu Munduuur, Maka PERASUAH PELAHAP masih lagi dipilih Mengetuai Sayap UMNO..

    Apa2pon Selamat Menempuh Kehancuran pada PRU14.. Selagi Tak Kalah pada Pembangkang Orang2 UMNO nieh tak kan Sedar Diri, Muhasabah Diri..

    ReplyDelete
  2. tq umno..bersedia menunggu utk reput dan hancur..pembangkang semua senyum dan mudah bt korje..xpa lebih ramai melayu liberal akn sokong kata ketuanya. perwakilan ini dikatakan matang dlm politik walaupn pengisian mereka hanya mencari pojek dan poket sendiri..UMNO skang ni adalah syqrikat buat duit..hidup umno!!hidup melayu liberal!!hampa hidup la dlm alam sendiri..PRU14 umno jd sejarah!!

    ReplyDelete
  3. dan ini pula buaya ..

    http://ilham.karangkraf.com/karya-detail.aspx?idk=1607&idc=8888

    ReplyDelete
  4. Org undi depa sbb depa buat kerja

    ReplyDelete
  5. Betul juga tu...

    Sebagai orang yg tak pihak mana-mana kumpulan atau parti, aku dapat rasakan saat inilah bakal jatuhnya kerajaan yang ada dalam pru yang akan datang.

    Blog Helen Ang pun dah bagi amaran tentang siapa itu KJ.

    masih nak pilih KJ & shahrijat... itulah gambaran kualiti member umno yang ada sekarang ini tak jadi kan moral isu utama. Ipad, tablet , hp, laptop, bersepah dgn internet tapi tak nak guna sebaik-baiknya dan tak mampu bawa utk berfikiran di luar kotak.

    Memang yakin, pihak pembangkang memang punya masa untuk meraih kemenangan mutlak dlm pru akan datang. wallahualam.

    ReplyDelete


  6. "Org undi depa sbb depa buat kerja

    October 13, 2013 at 11:27 AM"


    Hmmm, Apa betui depa nie buat kerja siang hanya untuk tutup kerja malam?


    Jangan tergadai tanah air sendiri udah la beb.

    Fikir-fikirkan banyak2 dan buat lah rumusan seperti orang bebas jiwa dan merdeka.

    Orang melayu mesti ada anjakan yang baru dan lebih kedepan lagi. Sepatutnya lebih sofistikated. Baru boleh menang besar.

    ReplyDelete
  7. Depa baguih...pkr dengki

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.