RM2.6 wang 1MDB?

23 Mei 2015

PAS vs DAP : Tak putus-putus lagi ke?


PAS bersedia untuk menamatkan hubungan dengan DAP, kata Datuk Seri Abdul Hadi Awang seperti yang dilaporkan oleh sebuah portal berita pada Jumaat.

Laporan itu berkata, ini kerana DAP mewujudkan kabinet bayangan tanpa penglibatan parti Islam yang menjadi rakan sekutu dalam pakatan pembangkang.

Selain itu Presiden PAS itu turut menyifatkan DAP hanya 'cakap kosong' dan tidak realistik kerana Kabinet bayangan perlu mengambil kira pelbagai perkara dalam perlembagaan negara dan bukan sekadar kepentingan kelompok tertentu.

"Dia (DAP) nak putus, putus lah, saya kena berpijak di bumi Malaysia, bumi Malaysia ini bumi masyarakat majmuk.

"Kita sudah ada dewan-dewan himpunan, NGO-NGO bukan Islam pun banyak," katanya ketika ditemui pemberita di Marang selepas solat Jumaat tengah hari tadi.

Tambahnya, DAP bukan satu-satunya parti yang mewakili bukan Islam di negara ini.

..............................................................................................
#MP:
Hal putus-memutus PAS dan DAP ni, sebenarnya dah lama jadi bualan ramai... Tapi sampai sekarang, apa pun tarakkk oiii! Cakap je lebih... 
Antaranya KLIKSINI.


Reaksi:

8 ulasan :

  1. Mcm mcm cara dah dap buat nak suruh pas ni keluar, dikias kias tak paham paham, disindir sindir, pun tak paham jugak, ditempelak dihina, pun tak tak paham, apa lagi dap nak buat. La ni, tak disenaraikan dlm jawatan bayangan, pun tak paham lagi. Bodoh, bengap ke bingai ? Punyalah hina, mcmlah kisah anjing dlm Quran, dihalau dia jelirkan lidahnya, dibiarkan pun dia jelirkan lidahnya.

    BalasPadam
  2. kalau pas ptus dgn dap, saya sokong pas. tapi undi tu tengok dulu la perkembangan akhir. mngkin bahagi atau tengok calon. kalo mat shaboon/kalig g ke, saya tk pangkah.

    BalasPadam
  3. Berbezakah PAS samada di luar atau di dalam Pakatan..

    BalasPadam
  4. Sejak pas ditubuhkan , dan sejak pas bersama umno , jika dikaji dari sejarah belum pernah sekalipun pas yang mengundur diri secar terhormat kecuali dipecat atas salah silap mereka sendiri, dan percaya lah hubungan pas dan dapa juga pkr tidak lebih marajkan anak tangan tanagnkan , merajuk ibu seba tak dapat , merajuk bapa sebab tak puas , bagitulah hubungan pas dengan pakatan.

    Mereka cuma pandai merajuk dan mahu dipujuk dan yakinlah pas tidak akan keluar dari pakatan KECUALI di PECAT

    BalasPadam
  5. Alaaa...
    Ni bukannya betul betul..
    Cubaaaaaa...
    Ini betul betul2 laa...
    Cubaaaaannnn...
    Semua ni sandiwara pAs licik nak tarik sokongan pada PRU 14..
    Tengoklqh nanti..
    Masalah ni akan berpanjangan hgga ke pru..
    Ini betuibetuii laaa..
    Cubaaaannnnn.

    BalasPadam
  6. Ini kes penyakit berak sembelit lah. Nak berak, meneran,,,,,,tapi belum keluar. Kentut banyak kali dah. Bau jangan kira melantung kadang2 macam telur busuk. Tapi sembelit......tak mahu keluar lagi untuk putus. Nak baut macam mana kan? Yang makan kenyang orang lain, yang lain berlapar. Yang kenyang tidak akan melepaskan suapan2 dari tokong. Jadi yang kenyang letak ubat sembelit overdose.......Sehingga sekarang main kentut2 ajer.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak kata berak kesat tak jugak..
      Kena angin kuwh kush la tu..

      Padam
  7. Semuanya kerana wang ringgit dan kuasa dunia.. DAP pun DAP lah.. Apa ertinya parti yg dikatakan memperjuangkan bangsa dan agama Islam?

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.