#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

28 February 2014

Ketua Wanita UMNO Semenchu di bunuh.

Arwah Mak Pah (gambar tengah)

P157 PENGERANG - Ketua Wanita UMNO Cawangan Felda Semanchu, Zalifah Jamaluddin atau di kenali dengan nama Mak Pah ditemui mati disyaki dibunuh di kediamannya No 36, Blok 2 FELDA Semenchu, di sini dan dipercayai dibunuh dan disamun, pagi tadi.

Kejadian itu disedari anak mangsa pukul 12.20 tengah hari setelah penggilannya tidak dijawab.

Kejadian itu disahkan oleh Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Rahmat Othman dan mayat telah dibawa ke hospital Kota Tinggi untuk dibedah siasat.

#MP - Alfatihah buat beliau, semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan dicucuri rahmat oleh Nya.  Amin.

2 comments :

  1. Sedihnya - KEJAM betul! “ INNA LILLAHI WA INNA ILAIHI RAJI’UN - utk Allahyarhamah Mak Pah.

    Hari-hari tak habis-habis umat Islam/Melayu (termasuk pekerja asing Islam), jadi MAJORITI mangsa JENAYAH kemalangan jlnraya/industri yg. amat MENCURIGAkan, terutamanya berlanggar dgn. lori, atau kereta. Adakah MANGSA-MANGSA Islam/Melayu yg. terbunuh dgn. ngeri setiap hari (bayangkan jumlah dlm. setahun; lima thn: 10 thn?!) serta keluarga malang mereka, akan dpt. PEMBELAAN yg. cukup adil?!

    Saya cadangkan Kem. Pengangkutan drp. nak halang org. MISKIN guna motosikal/kereta murah, baiklah bekerjasama dgn. KDN-PDRM, menyediakan SUBSIDI atau PINJAMAN utk. kamera "dashcam" MURAH kecil, yg. tersembunyi (lihat di http://news.malaysia.msn.com/community/hit-and-run-accident-caught-on-dashcam - utk. golongan miskin dan sederhana, dan setiap pekerja JPA terutamanya polis), di setiap kenderaan, di depan dan belakang. Kerana bila berlaku kemalangan, boleh dikaji sebab yg. sebenar. Yg. hairannya bas dan lori tak ada kamera lansung - sedgkan mereka selalunya PUNCA kemalangan ngeri - apakah syarikat mereka tak mampu?! MUSTAHIL!!

    Bahkan saya juga syaki GENG KONGSI GELAP BUKAN ISLAM, terutamanya pemandu/PEMILIK lori dan 4WD (termasuk warga asing dan PATI yg. direkrut geng kongsi gelap) makin mensasarkan mana-mana umat Islam/Melayu temasuk pekerja asing Islam (senang dikenali dari pakaian atau lambang Islamnya termasuk tudung atau ayat al-Quran pd. kenderaan), terutamanya yg. naik motosikal (lori/kereta di depan tekan brek tiba-tiba atau cuba bergesel dgn. kereta/motosikal yg. nak potong mereka, menyebabkan kereta/motosikal di belakang/yg. nak potong, TERBABAS ke jln. bertentangan- dan lori/kereta depan tersebut yg. menyebabkan kemalangan, akan terus pandu dan HILANG mcm. angin DAJAL, bila berlaku kemalangan). Atau lihat satu lagi MO terbaru, kenderaan muncul tiba-tiba tanpa lampu, dlm. gelap! Jadi saya cdgkan YB Menteri Pengangkutan bersama KDN dan PDRM, utk buat risikan khas siasat latarbelakang pemandu kereta/lori yg. terselamat, yg. melanggar/berlanggar dgn. kenderaan mangsa-mangsa yg. terbunuh. Juga kena undang-undang lebih ketat terutamanya kpd. pemandu lori/kereta GANAS termasuk hukuman penjara yg. lebih berat. Juga kamera/kotak hitam di setiap kenderaan, termasuk motosikal, yg. asyik terbabas ke jln. bertentangan sampai dilanggar dgn. ngeri atau langgar lori 'rosak'. Yg. herannya, lori asyik berhenti tepi jln, kononnya rosak - apakah tak cukup TANDA AMARAN termasuk lampu-lampu amaran, sampai boleh menyebabkan kemalangan?!

    Bahkan saya syak Allahyarham Timbalan pegarah JAKIM S'wak dan 3 pekerjanya dilanggar lori balak (pemandunya lari) juga sebenarnya diRANCANG secara halus; apalagi S'wak makin disasarkan Musuh Islam/Melayu utk diKRISTIANkan (sebab itu juga saya syaki inilah mengapa kpg-kpg PUSAKA Islam/Melayu, termasuk tepi laut, terutamanya di Sibu, Bintulu, Kuching dan Miri asyik terbakar - utk. dihalau atau diRAMPAS tanah/kpg). Patutnya mulai skrg., maklumat aktiviti mana-mana pegawai mana-mana jbtan agama Islam kita mesti dirahsiakan dan setiap tugasan dan pejabat mendpt. iringan/kawalan polis, dan KDN serta PDRM mesti bekerjasama dgn. polis negeri (yg. kdg-kdg. dikuasai Bukan Islam yg. disyaki tidak peduli bila mangsa adalah umat Islam/Melayu) bila berlaku jenayah, yg. termasuk rompakan/kebakaran/pembunuhan/kemalangan jlnraya-industri, yg. ganjilnya, tetapi sungguh menyayat hati, MAJORITInya adalah umat Islam/Melayu di seluruh Malaysia ini.


    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  2. Kepada seluruh rakyat Malaysia yang dihormati,

    Dengan hormatnya sini, Kami ingin memaklumkan bahawa “MCA GOMBAK” YIP KUM FOOK(YIP KUM FOOK & ASSOCIATES), LOW MEI LAN(ISTERI) dan anak mereka YIP JIUN HANN yang berjalan tugas sebagai lawyer di alamat : NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR (YIP JIUN HANN & ASSOCIATES)

    Harap semua rakyat Malaysia mengambil perhatian dan jauhkan orang yang tersebut kerana jangan terkena tipu

    Mereka sangat jahat dan hatinya hitam(kejam), sanggup menipu wang wanita, merosak keluarga orang lain dan sendirinya memakan wang Temple, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, dan berpura-pura merepot ke polis resit hilang.........harap perhatian

    Sekian dimaklumkan,

    Terima Kasih

    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
    KAMI HANTAR MESEJ INI SEBAB RAMAI ORANG KENA TIPU DAN PEMINTASAN DI KEPONG...HARAP ORANG RAMAI BERJAGA-JAGA DENGAN MEREKA TERSEBUT

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.