#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

25 April 2014

Pemimpin kanan DAP mahu MB Selangor dipecat. KLIK baca sini!


 

Kerajaan Selangor khususnya PKR semakin panas dek tekanan dari rakyatnya berikutan catuan air yang berpanjangan hingga ke hari ini.

Tidak cukup dengan itu, hari ini MB Selangor Khalid Ibrahim menerima tamparan hebat apabila pemimpin DAP yang menjadi sekutu mereka secara terbuka menyatakan hilang kepercayaan kepadanya, ekoran kegagalan menangani isu air.

Selain itu, Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi, pemimpin kanan DAP mahu Abdul Khalid dipecat kerana dakwanya, Menteri Besar Selangor itu memegang jawatan tersebut lebih lama daripada tempoh sepatutnya.

Beliau yang berang dengan kegagalan pentadbiran PKR di bawah Abdul Khalid menguruskan isu air sehingga catuan telah berlarutan sejak dua bulan lalu berkata, kejadian seumpama itu tidak pernah berlaku sebelum ini termasuk ketika di zaman Barisan Nasional (BN).

“Setiap wakil rakyat mesti bayangkan kesusahan orang ramai ekoran masalah air ini. Kita tidak pernah menghadapi catuan yang berlarutan seperti ini termasuk ketika Selangor di bawah pentadbiran BN. Kegagalan pakatan (pembangkang) adalah kegagalan pakatan.

Katanya juga menerusi Facebooknya sambil mendedahkan bagaimana beliau yang mempunyai rumah di Subang Jaya terpaksa 'mandi kerbau' akibat masalah itu.

Dalam kenyataan sama, Jeff Ooi turut mempersoalkan, apakah Abdul Khalid mengalami kesusahan seperti dihadapi rakyat Selangor iaitu hampir setiap hari tiada bekalan air atau kediaman Menteri Besar Selangor tersebut bebas daripada masalah catuan.- Sumber

2 comments :

  1. Bodoh punya MP. Kalau MB gagal, seluruh adun PR Selangor pun dianggap gagal, incompetent. Letak jawatan ramai2 and call for state snap election

    ReplyDelete
  2. kalid resign kerana catuan air

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.