RM2.6 wang 1MDB?

5 April 2012

ANWAR TENAT III : Ujud gambar Anwar di 'Ranjang' bersama Shamsidar di tangan Ummi?

Anwar, Ummi Hafilda & Shamsidar

Semakin hangat! Rentetan dari pengakuan Ummi Hafilda mendedahkan semula tentang prilaku isteri kepada Timbalan PKR Azmin Ali yang mempunyai hubungan seksual bersama ketua pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim, bermacam-macam cerita dapat didengar. 

Hal ini juga telah menjadi beban yang di tanggung puak-puak pembangkang serta blog-blog pro pembangkang untuk menangkis cerita selagi tidak diselesaikan kerana mereka sendiri faham dan sedar bahawa seorang pemimpin dengan skandal sedemikian ditolak di barat, apatah lagi di negara seperti Malaysia ini.

Antaranya, ujud gambar di tangan Ummi Hafilda yang menunjukkan Anwar berpelukkan bersama Shamsidar. Hal ini tersebar daripada kenyataan yang tersiar di dada portal pro pembangkang sendiri, bertarikh 1 April dan tertulis:  



KHABARNYA berpelukan.
Ya, itulah maklumat dalaman para blogger UMNO yang terlepas ke pengetahuan penulis. Gambar tersebut khabarnya akan menjadi ‘bom nuklear’ pertama yang bakal dilepaskan Ummi Hafilda Ali dalam kempennya untuk menjatuhkan karier politik Datuk Seri Anwar Ibrahim dan abangnya sendiri, YB Azmin Ali.

Terus terang, penulis sendiri belum melihat gambar tersebut, cuma yang penulis dimaklumkan gambar itu masih terang dan jelas, walaupun telah berusia lebih dari 12 tahun. Khabarnya, ia juga telah dibuktikan tulen oleh beberapa pakar luar negara, cuma katanya menanti masa yang sesuai untuk didedahkan kepada umum, tentu sekali dengan bantuan para blogger UMNO.

Jangan persoalkan bagaimana maklumat ini terbocor kepada penulis kerana dari jumlah besar para blogger dan facebooker yang dimiliki UMNO sekarang, bukan semuanya yang pandai menjaga mulut.  Dan yang paling penting, penulis tidak mendapat maklumat ini dari mulut anggota Unit Media Baru UMNO dibawah Tun Faisal seperti mana dakwaan TranungKite yang mendakwa kami diwujudkan oleh unit media UMNO tersebut (suarapakatanrakyat.com tidak ada apa-apa hubungan dengan UMNO).

Penulis mendedahkan perkara tersebut hari ini kerana penulis ingin mendesak sesuatu dilakukan oleh pasukan peguam Anwar terhadap Ummi Hafilda dan rakan-rakan subahatnya yang lain dalam kumpulan yang diketuai Datuk S Nallakarupan.

Dikalangan penyokong Pakatan Rakyat di alam siber ini sendiri, kami semua sentiasa pelik kenapa sekelompok orang ini sering kali terlepas dari tindakan undang-undang oleh Datuk Seri Anwar, antaranya Ummi Hafilda, Ezam Mohd Nor dan Nallakarupan sendiri.

Tapi Nalla boleh dikeluarkan dari senarai kerana tindakan saman ke atasnya telah dimulakan kerana menuduh Anwar seorang biseksual (walaupun writ saman belum diserahkan – setakat artikel ini ditulis).

Kami masih bingung dengan apa masalah sebenarnya membabitkan orang-orang ini tapi penulis secara peribadi percaya sudah sampai masanya setiap satu dari mereka dihentikan dari mengeluarkan apa-apa kenyataan yang berunsurkan fitnah busuk ke atas Anwar dengan mengenakan tindakan undang-undang ke atas mereka.

Gambar oleh Ummi Hafilda, video dari Nalla dan entah apa lagi ‘bukti’ yang didakwa boleh menjatuhkan imej Anwar yang bakal dikeluarkan nanti adalah manifestasi kepada tindakan terdesak UMNO yang sudah kekeringan modal untuk menyerang Pakatan Rakyat, lebih lagi dalam menghadapi kempen pilihanaya akan datang.

Penulis harap tidak ada yang memandang mudah serangan berbaur peribadi seperti ini.  Sementara setiap individu ada hak untuk mempunyai orientasi seksualnya sendiri, kita jangan lupa bahawa rakyat kebanyakkan tidak boleh menerima pemimpin yang mempunyai skandal sedemikian, seks dan isteri orang.

Kalau pemimpin dengan skandal sedemikian ditolak di barat, apatah lagi di negara seperti Malaysia ini.

Justeru, amat penting sekali setiap tuduhan sedemikian dijawab dengan fakta.  Zaman hari ini, sekadar menyebut perkara itu fitnah tidak cukup kuat untuk menyakinkan rakyat.  Kalau ‘bukti’ yang disebutkan itu disahkan secara saintifik, maka kita juga perlu mematahkannya dengan hujah saintifik juga.

Penulis ada juga mendengar bahawa tindakan undang-undang ‘liat’ untuk diambil ke atas Ummi Hafilda kerana dia adalah adik kepada Azmin, benarkah begitu?  Penulis lihat Ummi Hafilda tidak pula segan silu mengaitkan Azmin dengan pelbagai skandal, termasuk menggelar abangnya itu sebagai lelaki dayus.

Sehingga kadang kala kita semua keliru, ini pergaduhan antara abang dan adik atau bekas suami isteri yang bercerai, kerana semuanya berlingkar mengenai hubungan seksual semata-mata!!

Jadi penulis berharap benar sesuatu dapat dilakukan ke atas Ummi Hafilda ini sementara masa masih ada.  Jangan tunggu sehingga sudah terlambat baru mahu mengambil tindakan.

PENDAPAT MP..
Begitu juga pendapat MP terhadap Anwar dan Shamsidar... Kalau benar, majulah kehadapan. Buktikan! Berani kerana benar beb!

CERITA BERKAITAN KLIK DIBAWAH:

ANWAR TENAT II (VIDEO) : Wan Azizah maki kata Shamsidar seorang perempuan sundal dan jalang...

Reaksi:

3 ulasan :

  1. Huhhh! Tak sudah-sudah dok menyundal. Muka macam ni nak jadi PM. Tuiiihhh!

    BalasPadam
  2. Orang yang shah tak betul macam ayah Pin pun ada pengikut. Apa tah lagi mereka-mereka ini yang dibayar untuk mengaib dan menghina orang lain. Bukan termasuk didalam gulungan orang yang beriman jika ia mengaibkan saudara Islamnya. Mahukah kamu ika Allah membuka aib kamu nanti di padang Mahsyar? Jangan girah sangat dengan sedikit habuan dunia yang kamu dapat. Di akhirat kelak kamu akan tau apa akibatnya nanti.

    BalasPadam
  3. Jangan pulak jadi macam Ezam kotak yg mengakau ada berkotak kotak bukti tapi satupun tak keluar.Kalaulah ada gambar tu keluarkan lah kerana Anuar serta Amin sekeluarga sudah menjadi musuh ketat Umi.Takkanlah nak simpan gambar tu hingga jadi pekasam pulak.

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.