#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

28 February 2015

Tertubuhnya Koperasi Pembangunan Pondok Malaysia Berhad ( KPPM )


Siang tadi majlis persidangan Lembaga Pengarah Yayasan Pondok Malaysia (YPPM)  telah diadakan bertempat di Sri Pondok, Bukit Persekutuan, Kuala Lumpur yang di pengerusikan oleh Datuk Dr Mashita Ibrahim. 

Apa yang menariknya pada persidangan tersebut, impian dan harapan kumpulan YPPM mahu menubuhkan Koperasi Pembangunan Pondok Malaysia Berhad akhiirnya dapat dicapai seperti yang dirancang.

Secara tidak langsung Mesyuarat Agung kali pertama Koperasi Pembangunan Pondok Malaysia Berhad (KPPMB) turut selamat dijayakan dengan lancarnya pada majlis berkenaan. 



Ahli mesyuarat keseluruhannya sebulat suara melantik Datuk Dr Mashita menjadi peneraju (Pengerusi) KPPM dan  Juhaidi Yean Abdullah di lantik sebagai Setiausaha KPMM yang pertama serta Datuk Seri Amir Hussien diberi kepercayaan untuk memegang jawatan sebagai Bendahari KPMM.

Koperasi Pembangunan Pondok Malaysia atau nama singkatnya KPPM ini adalah hasil kerja dan usaha dari apa yang di susun pada mesyuarat Yayasan Pembangunan Pondok Malaysia yang lalu.

Dengan kehadhiran lebih 70 bakal ahli yang mana jauh lebih ramai dari jangkaan awal kehadiran yang hanya dianggarkan 50 sepertimana yang di tetapkan oleh Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) , tentu sekali menambah kesungguhan dan semangat untuk membawa nama KPPM ke mercu kejayaan.




Sesungguhnya dengan terbentuk badan koperasi ini hasrat YPPM (KLIKSINI) mahu keluar dari terus bergantung kepada pemberian dana pihak lain kepada satu yayasan yang boleh berdikari sendiri juga diharap akan tercapai.

Ketika mesyuarat di ada kan SKM di wakili oleh Saudara Muhamad Amran Che Abdullah sebagai Penolong Pengarah Kanan Nasional A, SKM Cawangan Wilayah Persekutuan bagi memantau mesyuarat ini.

Untuk mengetahui apa kata Datuk Dr Mashitah, Pengerusi KPPMB berhubung penubuhan dan mesyuarat agung permulaan Koperasi Pembangunan Pondok Malaysia Berhad sepenuhnya sila KLIKSINI


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.