#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

23 June 2015

FGVH :Bayar zakat RM 23 juta bukti FELDA belum rugi.



Kejayaan Kumpulan FELDA sebagai sebuah syarikat konglomerat Melayu terbesar memang menjadi perhatian ramai pihak. 

Terutamanya mereka yang tidak senang dengan kejayaan syarikat serta orang-orang Melayu di negara ini. Umum ketahui hampir semua akhbar-akhbar pembangkang cuba berusaha keras untuk menjatuhkan kredibiliti FELDA di mata orang Melayu agar ianya ditolak.



Namun, biarpun pelbagai tohmahan dan fitnah yang dihadapi kumpulan ini hingga ada yang menyebar dakyah mengatakan FELDA akan 'bankrup'... Sebaliknya Kumpulan FELDA masih berjaya membayar zakat perniagaan bagi tahun 2014 sebanyak RM 23 Juta. Pembayaran oleh Kumpulan FELDA ini merupakan antara yang terbesar diterima oleh Lembaga Zakat pada bagi tahun ini.

Pemberian Zakat ini jelas membuktikan dimana FELDA masih terus mempunyai hasil keuntungan dan tidak sepertimana yang diheboh pihak pembangkang, sebelum ini.


Jumlah keseluruhan zakat perniagaan yang dibayar oleh FELDA

Cuba kita fikirkan sejenak, jika betul apa yang dicanang oleh pihak pembangkang bahawa Kumpulan FELDA ini satu syarikat yang mencatatkan kerugian yang besar, bagaimana pula FELDA boleh membayar zakat sebanyak RM 23 juta?

Apa pun, syabas dan tahniah MP ucapkan kepada Felda Global Vanture Berhad (FGV) yang terus berjaya memacu FELDA ke persada dunia. Terus memertabatkan nama bangsa dan negara... Sesungguhnya kejayaan mereka, kejayaan bagi kita semua.


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.