#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

27 June 2015

Pulangkan Selangor kepada rakyat semula! - Presiden MCA


Berikutan tindak tanduk bercelaru pemerintahan DAP dengan PAS di Selangor sehingga ke hari ini, Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai mengesa kerajaan negeri Selangor di pulangkan kembali kepada rakyat untuk membuat keputusan dengan membubarkan DUN dan mengadakan Pilihan Raya Negeri (PRN) yang baru.

Menurut Presiden MCA itu lagi, pakatan sudah tidak layak mengurus negeri Selangor atas sebab mereka sering gagal mencapai kata sepakat dalam apa sahaja hal sesama mereka.

"Mereka gagal wujudkan polisi yang dipersetujui bersama untuk memerintah negara kerana negara ini ada pelbagai jenis kaum maka satu konsensi yang dipersetujui bersama diperlukan" katanya.

"Biarpun kita lihat hubungan PAS dan DAP semacam gantung tidak bertali namun ianya tidak akan memisahkan hubungan kedua-dua parti itu...."

DS Liow Tiong Lai berkata DAP sedang cuba mencipta satu lagi Pakatan baru bersama PasMa atas nama PAS yang amal kesederhanaan.

Dalam hal ini, DS Tiong Lai menasihatkan orang ramai agar jangan sesekali terperdaya oleh sandiwara yang sedang dimainkan pihak DAP.

Kumpulan yang tewas dalam pemilihan PAS baru-baru ini bersama Teresa Kok
Beliau turut berpendapat DAP akan sentiasa menyembunyikan hasrat mereka yang sebenar asalkan mereka dapat kuasa. DAP akan tetap bersama PAS asalkan kehendak politik mereka tercapai..

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.