#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

14 June 2015

Wanita MCA: Langkah tersendiri menangani nasib mangsa 'Gempa Sabah'



Tragedi gempa bumi berukuran 5.9 pada skala richter dan kedalaman 54km, yang melanda Ranau hingga menggegarkan Gunung Kinabalu serta meragut nyawa 13 pendaki, termasuk seorang Malim Gunung pada pagi Jumaat lalu, kesedihannya turut dikongsi oleh Wanita MCA dengan mereka yang kehilangan anggota keluarga dalam gempa bumi itu.

Sebagai sebuah parti politik yang berkhidmat untuk rakyat.. Antara usaha bagi menghulurkan bantuan kepada mangsa. Wanita MCA mengambil langkah tersendiri dengan adakan kutipan dana serta sumbangan melalui penjualan 'penyimpan berus gigi' dengan harga yang amat berpatutan iaitu RM10.00


Datuk Heng Seai Kie
"Hasil jualan 'penyimpan berus gigi' itu akan disalurkan terus kepada mangsa gempa di Sabah dan pembeli mempunyai pilihan samada mahu membeli atau hanya hulurkan derma bagi tabung bantuan ini," kata Ketua Pergerakan Wanita MCA, Datuk Heng Seai Kie.

'Penyimpan berus gigi' ini boleh didapati dan akan dijual di mana-mana aktiviti beliawarnis dan wanita MCA.

Wanita MCA memang amat peka terhadap permasalahan rakyat lebih-lebih lagi yang sedang ditimpa bencana. Dahulu pun masa banjir teruk di Kelantan, MCA turut memberi khidmat bakti meringankan beban mangsa banjir pantai timur.



Dalam misi bantuan ini, Wanita MCA akan menyertai MCA Crisis Relief Squad. Sebarang maklumat untuk menyalurkan bantuan boleh terus menghubungi Sekretariat Wanita MCA di talian 03-22033880...

Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun dalam kenyataannya telah telah menghubungi Presiden MCA , Datuk Seri Liow Tiong Lai dan telah memaklumkan bahawa MCA telah memberi beberapa peruntukan.


Datin Paduka Chew Mei Fun
"Peruntukan khas dari MCA Crisis Relief Squad telah diumumkan di mana sejumlah RM 30,000 akan diberi kepada SJKC Pai Wen dan sejumlah RM 20,000 akan diberikan kepada rumah agama Hwa Shan Sheng Zu Gong" kata Mei Fun

Untuk rekod setakat ini pegawai JKR dan pejabat pelajaran telah mendapati dari 12 bilik darjah 4 bilik masih boleh digunakan.

MCA antara parti politik yang cepat memberi bantuan jikalau ada mana-mana tempat ditimpa bencana. 


Syabas wanita MCA dan MCA Crisis Relief Squad atas usaha amal ini.



0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.