#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

8 March 2014

#ComeyFun #PRKKajang : @ChewMeiFun Tegas pertahankan hak dan maruah wanita.



Sudah sepatutnya 'Wanita' diberikan hak serta peluang yang sama rata sama ada dalam bidang pendidikan, kerjaya mahupun pembuatan keputusan. Wanita bergelut dengan kerjaya demi menyara keluarga dan diri, sedangkan pada masa yang sama, turut menjadi seorang ibu mahupun isteri di rumah.

Itu lah maksud yang ingin disampaikan oleh calon Barisan Nasional, Datin Paduka Chew Mei Fun sempena menyambut Hari Wanita Sedunia, hari ini.


Selamat menyambut Hari Wanita Sedunia - Chew Mei Fun

Chew Mei Fun turut dikenali sebagai ahli politik yang mementingkan nilai moral yang tinggi di kalangan pemimpin politik wanita.

Ini terbukti apabila beliau meletakkan semua jawatan dalam parti dan kerajaan pada 2010 dan keputusan itu dibuat kerana semata-mata tidak boleh bekerjasama dengan Soi Lek yang terlibat dalam skandal seks.

Berikutan keputusan itu, Mei Fun melepaskan jawatan sebagai Ketua Wanita MCA, Pengerusi Wanita MCA Selangor; Pengerusi Skuad Bantuan Bencana (CRSM) parti, Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat serta sebagai senator.

Menurutnya, peletakan jawatan itu bertujuan dan menandakan beliau tegas mempertahankan hak dan maruah golongan wanita.

”Saya bukannya keluar parti kerana saya masih yakin terhadap matlamat parti. Saya akan terus berkhidmat kepada parti tanpa mengorbankan prinsip saya.” katanya pada sidang akhbar di Wisma MCA, Jalan Ampang empat tahun lalu.

Oleh yang demikian, maka jelas bahawa dengan mengangkat beliau untuk menjadi pemimpin sebagai wakil rakyat di Kajang, sudah pasti nasib wanita akan menjadi antara isu utama dalam perjuangan beliau.

ARTIKAL BERKAITAN : KLIKSINI


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.