#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

17 Mac 2014

#MH370 #PRAYFORMH370: Anwar berkokok salahkan UMNO, gelak sakan Azizah di #PRKKajang (VIDEO)



Susulan daripada laporan media The Mail menyebut bahawa juruterbang MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah merupakan penyokong 'obsesif ' kepada Anwar.

Semalam, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dilihat berang hinggakan tidak teragak-agak berkokok seluruh kampung di Kajang menyalahkan UMNO dengan berlakunya tragedi kehilangan MH370 ketika dalam penerbangan menuju ke China, baru-baru ini. 

"Hari ini macam-macam laporan media antarabangsa tulis, katanya kapten curi kapal terbang sebab sedih dengan keputusan mahkamah yang nak penjarakan saya selama lima tahun... Apa punya laporan ni?", kata Anwar.

"CNN pun buat laporan macam tu. Kalau nak kata sedih, ramai lagi yang sedih. Orang bawa teksi pun sedih juga... Ini bodoh punya UMNO," tegasnya lagi semasa berceramah dalam kempennya di Sungai Chua, semalam.

Anwar turut menyelar laporan yang disiarkan media asing yang cuba mengaitkan misteri kehilangan pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) itu ada kaitan dengan fahaman politik juruterbang MH370 yang terlibat.




Memetik dari artikal yang disiarkan oleh The Mail , Zaharie yang disahkan sebagai ahli seumur hidup PKR Cabang Subang, difahamkan telah pergi ke mahkamah untuk bersama mengikuti sesi perbicaraan  Anwar Ibrahim dan di mana pada hari tersebut Anwar didapati bersalah dengan hukuman penjara lima tahun.kerana meliwat beberapa jam sebelum MH370 terbang meninggalkan Kuala Lumpur, 

Antara kenyataan penulis The Mail berpandu dari sumber Polis yang diperolehi berkata, "Saya boleh mengesahkan siasatan kami termasuk kecenderungan politik dan agama kedua-dua juruterbang." 

Selasai Anwar berceramah dan beliau diminta mengulas lanjut mengenai laporan itu... Nak tau apa jawabnya?


"Esok...esok. Tunggu esok (untuk ulas)", jawabnya ringkas.




Ini seorang lagi yang nampaknya langsung tiada sifat prihatin dengan muka selamba
 memperlekehkan usaha murni negara mencari pesawat MH 370 yang hilang.

Wan Azizah, calon pilihan puak pakatan bagi PRK DUN Kajang, dilihat sengaja menunjukkan biadap menguris hati rakyat Malaysia dan sudah pasti pihak TUDM dan TLDM yang paling kecewa... 

Kan lebih baik, mengajak puak-puak kamu yang totok di depan tu, bertafakur berdoa mohon kepada Allah mintak lindungi dan di berikan keselamatan kepada mangsa-mangsa yang terlibat... Dari menyalak tak tentu arah, macam ni.  Jom saksikan sendiri video Azizah tak henti menyalak di bawah : 



Nah, nampak tak? Bukankah seorang wanita tu penuh dengan sifat kasih, bersikap lebih bersimpati? Kalau dah sampai begini, apa cerita? Dijajanya isu MH370, dijadikan bahan sindiran dan gelak ketawa di pentas-pentas ceramah kempen PRK pakatan, setiap malam di Kajang.


Jauh sekali jika kita nak bandingkan dengan calon lawannya, Chew Mei Fun dikatakan calon terbaik diletakkan akan memberi khidmat untuk rakyat Kajang. Bila bercakap tentang tragedi malang kehilangan MH370, inilah (bawah) kenyataan beliau yang juga calon Barisan Nasional untuk PRK Kajang berlangsung pada 23 Mac 2014 akan datang.




Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.