#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

21 March 2014

#PRKKajang #ComeyFun : Pakatan Rakyat yang sentiasa menipu? KLIK saksi video!



Umum mengetahui tentang permainan politik Datuk Seri Anwar Ibrahim. Rakyat Malaysia juga mengetahui tentang penglibatan keluarganya dalam arena politik Malaysia. Anwar juga seorang manusia yang tidak teragak-agak untuk mengamalkan kronisme secara terang-terangan. Beliau dengan tidak segan silu memasukkan kaum kerabatnya atas alasan perjuangan rakyat, tetapi sebagai rakyat Malaysia kita tahu bahawa segala-galanya adalah kerana cita-cita politik beliau untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia yang tidak pernah kesampaian.

Wan Azizah merupakan boneka bagi permainan politik suaminya. Jika semasa Anwar Ibrahim di penjara dahulu, Wan Azizah dijadikan papan tagan supaya kerusi Permatang Pauh tetap menjadi milik keluarga Anwar Ibrahim, kini khidmat Wan Azizah ditagih pula di dalam pilihanraya yang telah direka khas oleh Anwar untuk meluaskan kuasanya di negeri Selangor.

Walaupun “sokongan utuh” diberikan oleh penyokong Anwar Ibrahim kepada Wan Azizah, namun begitu ianya tidak mendapat momentum yang sama daripada rakan-rakan mereka di dalam Pakatan Rakyat. Ini dapat dilihat apabila parti-parti utama di dalam Pakatan Rakyat tidak langsung menunjukkan kekuatan mereka di dalam PRK kali ini jika ingin dibandingkan di dalam pilihanraya yang lain.

Rakyat sudah pun menunjukkan rasa tidak senang mereka dengan permainan politik Anwar Ibrahim. Ini dapat dilihat daripada jumlah kehadiran para penyokong Pakatan Rakyat di dalam program yang dibuat oleh mereka. Keadaan ini sudah tentu merungsingkan Wan Azizah dan jenteranya.

Jika dilhat dari pelbagai sudut, Wan Azizah sudah tentu mempunyai kekuatannya sendiri, tetapi oleh kerana pejuangannya hanya dilihat sebagai memperjuangkan Anwar Ibrahim dan bukannya untuk rakyat Malaysia, keputusan pilihanraya DUN Kajang ini seolah-olah telah pun berpihak kepada calon BN yang lebih ikhlas pendapat dan gerak kerjanya.

Wan Azizah berhadapan dengan bukan sahaja gerak kerja dari jentera UMNO tetapi beliau terpaksa menghadapi Datin Paduka Chew Mei Fun dan jentera MCA yang seolah-olah diberi satu motivasi dan nafas baru. Jika dahulu, MCA dibawah pimpinan Chua Soi Lek dikatakan lemah dan tidak bertaring, kini mereka bangkit semula.

Diantara hikmah yang dapat dilihat dari PRK Kajang adalah kelahiran semula jentera MCA seperti Naga yang telah dikejutkan dari tidurnya. Dan sudah pastinya Naga ini akan bangkit dan membaham semua penipuan Pakatan Rakyat. Boleh dikatakan Wan Azizah tidak mempunyai peluang pun untuk memenangi pilihanraya pada kali ini.




Dari sudut pandangan rakyat, Datin Paduka Chew Mei Fun pula adalah seorang Sri Kandi yang tidak pernah mengenal erti penat. Beliau tidak pernah berhenti memberikan khidmat kepada rakyat walaupun tidak lagi berjawatan di dalam MCA ataupun sebagai ADUN. Khidmat masyarakat yang dilaksanakan oleh beliau benar-benar menyenangkan hati dan perasaan rakyat DUN Kajang. Datin Paduka Chew adalah sebenar-benarnya seorang pemimpin dan bukannya pemain politik seperti Wan Azizah dan seluruh ahli keluarganya.

Sehingga artikel ini ditulis, Wan Azizah dianggap hanya sebagai pengacau kampung orang lain. “Track record” Wan Azizah yang teruk juga tidak dapat disorok lagi daripada mata rakyat. Kehadiran semula Wan Azizah di dalam dunia politik bukan sahaja menambahkan beban kepada Pakatan Rakyat, tetapi ianya menjadi ruang kepada pembocoran rahsia yang telah disimpan oleh Anwar Ibrahim selama ini. Wan Azizah yang tidak pandai berpolitik tidak dapat lagi menghalang rakyat daripada melihat kejahatan Anwar Ibrahim yang sanggup menggunakan isterinya untuk mendapatkan kuasa dan menagih undi.

PRK Dun Kajang merupakan titik tolak kepada dua perkara yang amat besar kepada sejarah politik Malaysia. Ianya adalah masa dimana dunia dapat melihat kebangkitan semula Malaysian Chinese Association (MCA) di dalam memperjuangkan aspirasi Barisan Nasional (BN). PRK Dun Kajang juga merupakan kubur kepada Pakatan Rakyat yang sentiasa menipu dan memanipulasi akal dan hati rakyat Malaysia.


ARTIKAL TERDAHULU: KLIKSINI

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.