#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

4 March 2014

#PilihMeiFun #PRKKajang : @ChewMeiFun hadiah BN untuk Kajang.



Setelah tiga tahun selepas tidak mempunyai sebarang jawatan, mungkin kerana ditakdirkan atas integriti yang ada pada beliau, Chew Mei Fun kembali bangkit dalam MCA setelah terpilih sebagai Naib Presiden pada penghujung tahun lalu.

Kini, beliau dipilih sebagai calon Barisan Nasional (BN) yang akan mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Pilihan Raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang 23 Mac ini.

Keputusan BN meletakkan Datin Paduka Chew Mei Fun sebagai calon PRK Dun Kajang di anggap hadiah istimewa buat pengundi kerana calon yang ditawarkan merupakan calon bersih dari sebarang rekod buruk selain mampu membela rakyat di kawasan tersebut.

Chew Mei Fun yang juga Naib Presiden MCA dan bekas Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat juga merupakan seorang pemimpin yang amat berjiwa rakyat selain gemar turun padang bagi mendengar rintihan dan masalah penduduk tempatan.

Berhadapan dengan gelaran 'MP Longkang' yang dilemparkan dari pihak-pihak tertentu kepada dirinya, bukanlah sesuatu yang negetif bila difikirkan. Walaupun isunya menampal kerosakkan 'longkang', ia juga masaalah rakyat yang kena dipikirkan bagi beliau.

Terbukti kesungguhan dan kesanggupan beliau memberikan khidmat kepada masyarakat semasa menjadi wakil rakyat di PJ Utara, lalu.

"Mereka memanggil saya ' MP Longkang ', tetapi itu adalah kekuatan saya kerana itu tandanya bahawa saya secara peribadi akan menangani masalah rakyat dan bukannya mewakilkan kepada pembantu," katanya menunjukkan tahap dia sanggup pergi sebagai wakil rakyat kepada sorakan daripada penonton.

Dalam kenyataannya baru-baru ini berkata, setiap wakil rakyat perlu mendekati, mendengar pendapat rakyat dan menjaga keperluan mereka disamping berusaha ke arah meningkatkan kemajuan ekonomi, budaya dan sosial di negara ini.

"Saya bertemu dengan penduduk setempat sejak dipilih sebagai calon BN dan amat bersyukur kerana rata-rata penduduk menyenangi kehadiran saya. Mereka turut berkongsi pengalaman buruk yang berlaku dalam tempoh lapan bulan sebelum ini. Tidak ada sesiapa pun memberikan perkhidmatan dan perkara itu tentunya membimbangkan kebanyakan penduduk," katanya.

"Bagi BN katanya, kerja-kerja menyalur bantuan kepada rakyat sudah menjadi satu norma bagi BN sejak dahulu lagi.Tanpa mengira masa dan tempat, MCA sentiasa berusaha dengan sesungguh hati untuk berkhidmat kepada negara dan rakyat".

Bagaimanapun, ada sesetengah rakyat mendapat gambaran salah (mengenai bantuan yang diberi) dan menganggap BN hanya memberi peruntukan semasa pilihan raya dan ini tidak benar sama sekali" kata Chew, yang juga bakal calon BN bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Kajang pada 23 Mac ini.
























0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.