#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

20 March 2014

#ComeyFun @ChewMeiFun : Video 'Sesumpah' dan 'Menyumpah' timbul dah di #PRKKajang



Semakin hampir hari mengundi semakin menyerlah 'sesumpah' nya. Seperti biasa lah...

Pembangkang sudah mula menggunakan tektik kotor dengan menimbulkan persepsi-persepsi negatif dan mulut longkangnya di mata kepala pengundi terhadap BN.

Semakin hangat 'mainan perasaan' dan 'air mata' yang dicipta oleh Neng Azizah...


Hinggakan, habis dilemparnya najis-najis hitam dengan tuduhan keras yang tak tentu arah. Rasa geli hati melihat begitu mudah fitnah dan disebar tanpa bukti yang kukuh.

Hari ini telah tercatat lagi, Neng Azizah menuduh SPR terlibat dalam konspirasi pengundi hantu disini dilihat sebagai satu tindakan terdesak pemimpin itu dan parti PKR khususnya.

Dalam satu ceramahnya, Wan Azizah dengan lantangnya mempertikaikan jumlah pengundi awal di Kajang kerana beliau dan PKR jelas terkejut dengan peningkatan mendadak dari 300 pengundi kepada kira-kira 1000 pengundi.

Pada PRU lepas, tu juga ceritanya. Mana bangla 40 ribu orang yang diwar-warkan itu?

Teng Chang Khim

Penampilan bersih dan kesungguhan untuk meletakkan diri bergelumang dengan masalah rakyat DUN Kajang oleh calon Barisan Nasional, Datin Paduka Chew Mei Fun, jelas memberi tekanan hebat terhadap kumpulan pakatan dalam menghadapi PRK yang semakin hampir.

Kenyataan Teng Chang Khim, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor di lihat memperlekehkan kekuatan dan perkhidmatan yang disediakan oleh calon BN ketika menjadi Anggota Parlimen Petaling Jaya Utara selama dua penggal yang lalu.

Chew Mei Fun berkata gesaan Chang Khim yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor supaya beliau menarik diri dalam tempoh 48 jam daripada bertanding disifatkan amat menghina kredibiliti beliau.


"Dia (Chang Khim) hanya menghina saya... kalau saya nak jadi Ahli Majlis, tak kan saya meletak jawatan sebagai Timbalan Menteri (Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat) pada tahun 2010," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Jalinan Mesra Pesara-Pesara Kerajaan anjuran Kelab Umno Pesara-Pesara Kanan Kerajaan di sini hari ini.

Chang Khim dalam ceramahnya semalam menyeru beliau untuk menarik diri daripada bertanding pada PRK ini dan sebagai ganjarannya beliau ditawarkan jawatan Anggota Majlis Perbandaran Kajang, katanya.

"Pakatan sengaja memutarbelit kredibiliti saya kerana mereka sedar rekod pencapaian saya baik selama ini dan terbukti bahawa saya memang berkhidmat untuk pengundi di PJ (Petaling Jaya) Utara,” katanya.

Mei Fun berikrar akan menjadi jambatan antara rakyat dengan kerajaan pusat agar terus membawa pembangunan di Kajang sekiranya beliau mendapat mandat daripada pengundi-pengundi di sini.

Tak sudah - sudah si puak pakatan ni. Bila sudah kekeringan modal dalam berkempen, mulalah menunjukkan sikap 'mulut longkang' mereka. Tak cukup dengan mengherdik, menghinalah pulak...

"Jadi rakyat dan pengundi Kajang, pada 23 Mac ini pastikan teguhkan semangat, kita pilihkan seorang yang benar-benar mewakili suara rakyat, nadi dan hati rakyat di kawasan Kajang, tidak lain dan bukan, Datin Paduka Chew Mei Fun.

Agenda Kajang hanyalah usaha untuk keluarga mereka sahaja dan bukannya rakyat jelata. Itu lah Neng Jijah @ Wan Azizah.




0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.