#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

10 March 2014

#MH370 #PRAYFORMH370 : Selepas Chegubard, Lim Kit Siang pula tunjuk bingai.



Terdahulu ( KLIK ) kita bercakap soal kedangkalan akal Chegubard apabila mempertikaikan mengapa kapal selam perang negara tidak digunapakai dalam operasi menyelamat. Sedangkan kita semua tahu, sifat kapal selam perang dan kapal selam penyelamat itu amat berbeza.

Perkara yang sama juga disuarakan oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang di laman Twitternya yang mempersoalkan tindakan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein tidak menggunakan kapal selam negara bagi membantu misi mencari dan menyelamat pesawat MH370.

Kenyataan tersebut telah disambut oleh Timbalan Panglima Tentera Laut, Dato' Seri Panglima Ahmad Kamarulzaman Haji Ahmad Badaruddin.



Beliau yang membalas persoalan Kit Siang di Twitter berkata, kapal selam negara hanya berfungsi dan berkeupayaan melakukan misi serangan search and destroy (mencari dan memusnah) dan tidak bersesuaian dengan misi membabitkan pesawat milik Malaysia Airlines itu.
#MP: Persoalannya, apakah maksud kenyataan-kenyataan mereka yang seumpama ini? Tak paham-paham lagi ke? Lihat ni, kan berbeza... Takde akai ka???


ARTIKAL BERKAITAN : KLIKSINI


2 comments :

  1. Puak PEMBANGKANGKURAP memang BODOH mcm. KERBAU!

    Saya syak yg. HILANG Passport tu ejen-ejen Mossad-CIA; maka Kem. Luar kita juga harus minta siasatan terperinci terhadap dua rakyat Eropah Itali dan Austria tersebut; jgn. hanya tumpukan pd yg. 'mencuri' passport mereka! Ramai rakyat Eropah yang juga ejen ZIONIS (lihat http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014)!

    Kem. Luar diharap JANGAN membenarkan perisik Amerika/British mahupun S'pura menyiasat - kerana CIA-MI6 dan perisikan S'pura dikuasai Mossad-ZIONIS (lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009)! Baik panggil Kedutaan Russia utk. membantu - yg. punya pakar terkemuka dan bukan pengampu Barat-Zionis! Lagipun kan ada rakyat Russia yg. juga penumpang MAS itu.

    Walaupun kita dalam kesedihan ini, jgn. lalai dgn. mempertahankan keselamatan agama, bangsa dan negara, dgn. memberi peluang kpd. musuh-musuh DALANG-DUA-MUKA KAPIR DAJAL mengambil peluang!

    Saya syaki, kejahatan perampasan pesawat MAS kita ini, mungkin perbuatan CIA-Mossad, yg. berkaitan politik Geopolitik yg. paling dajal, dgn. tujuan, seumpama peribahasa “killing two birds with one stone” (mensasarkan Malaysia dan China dgn. sekali gus - lihat bagaimana pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas - di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013):

    1. Menghuru-harakan China dan menambah kebencian pd. Islam/umatnya, oleh rakyat China dan Bukan Islam di M'sia serta seluruh dunia, kerana 'PENGGANAS' akan dituduh dari umat Islam Uighur Xinjiang kononnya. Tengoklah tuduhan si BETINABANGKAIBABIDAP dan lapuran EVANGELIS Star di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/03/09/Missing-MAS-flight-Uighur-link/, Missing MAS flight: Authorities not ruling Uighur link out, March 9, 2014.

    2. Maka, Malaysia dan China akan dipaksa utk. menerima kerjasama dari Barat-Zionis, terutamanya CIA dan MI6. dan inilah yg. dimahukan si PAP-DAPBANGKAI, yg. disyaki ditaja CIA-MI6-Mossad.

    3. UMNO, k'jaan Islam/Melayu dan MAS kita akan terus dipersalahkan. Bahkan rakyat Cina di China juga akan dihasut membenci BUMIPUTERA Islam/Melayu di Tanah Melayu ini.

    4. MAS akan dipaksa utk. bergabung dgn. syarikat Barat-Zionis - spt. sy. penerbangan Arab-Islam yg. telah di'Barat-Zionis'kan contohnya Qatar dan Etihad Airlines (apalagi MAS makin dipenuhi konsultan luar termasuk dari Barat dan lihat di http://theunspinners.blogspot.com/2013/08/idris-jala-cadang-jual-omar-ong-jadi.html, Idris Jala cadang jual, Omar Ong jadi konsultan sebat komisyen?, by The Unspinners, 8/15/2013 )

    Saya juga berharap mana-mana pegawai k'jaan terutamanya yg. Islam/Melayu jgn. bagi lagi maklumat terutamanya di WhatsApp dan Facebook tentang maklumat peribadi yg. menyeluruh atau awam, terutamanya tentang tugasan diplomatik di luar negara dan dlm. negara juga. Facebk dan WhatsApp dikuasai Mark Zuckerberg, yg. disyaki antara Zionis plg. licik tapi plg. mrbahaya - yg. disyaki agen CIA-Mossad.

    Semoga ALLAH SWT menyelamatkan penumpang MAS ini semua, INSYA-ALLAH, tapi memang sedih betul.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  2. YA ALLAH, sembuhkanlah juga Dr. Fathul Bari yg. sdg. sakit.

    Kenapa PEMIMPIN/BIJAK-PANDAI/RAKYAT dr. umat Islam/Melayu adalah MAJORITI, ditimpa mcm-mcm penyakit. kemalangan, jenayah dan bencana, di Malaysia ini?

    Kita bukan nak menyoal Takdir, namun angkara JAHAT pd. mangsa dan keluarga mereka, tidak boleh dibiarkan terlepas dlm. Islam (lihat suntikan kimia/racun termasuk disyaki melalui penternakan haiwan dan tanaman, yg. diberi makan/dibajakan racun kimia, utk. menyebabkan kanser/sakit jantung/racun di http://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864, The CIA has Attempted to Assassinate 50 Foreign Leaders Including Chavez, Global Research, March 15, 2013; dan http://imeu.net/news/article0024562.shtml, Israel's History of Assassinating Palestinian Leaders, The IMEU, Nov 6, 2013)!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.