#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

12 March 2014

#PRKKajang #ComeyFun : Kenapa Kajang mesti pilih Wan Azizah?



Mampukah Wan Azizah Memikul Tanggungjawab di Kajang?

Walaupun Wan Azizah diperlihatkan seolah-olah calon ‘minit terakhir’ tetapi dari beberapa sumber memberitahu bahawa pencalonan beliau telah dirancang sejak dari awal. Strateginya adalah tidak lain tidak bukan, untuk menjadi platform bagi Anwar mempolitikkan keputusan rayuan kes liwatnya yang beliau sendiri tahu amat sukar untuk dimenangi.

Seperti yang kita tahu, Wan Azizah adalah tidak lebih daripada ‘simbol’ kepada kewujudan Anwar. Tugas Wan Azizah selama ini hanyalah untuk ‘menjaga’ kerusi bagi pihak ataupun sementara keadaan mengizinkan untuk beliau menyerahkannya kepada Anwar - tidak lebih dari itu. Tidak kira kerusi Presiden atau kerusi ADUN, Wan Azizah sebenarnya tidak punya apa-apa fungsi yang lebih dari itu.

Ketika menyerahkan kerusi Permatang Pauh kepada Anwar, Wan Azizah ada menyatakan yang beliau ingin “meluangkan lebih banyak masa dengan cucu-cucu dan menjaga datuk mereka”.

Dari kata-katanya, beliau nampaknya ingin berehat dan enggan lagi aktif berpolitik. Namun, pencalonan beliau di Kajang memperlihatkan sikap putarbelit ahli politik yang sama seperti suaminya.

Bagaimana Wan Azizah boleh meluangkan masa dengan cucu, menjaga suami, menjadi ADUN dan menjadi Presiden parti sekali gus?

Rekod perkhidmatan Wan Azizah di Permatang Pauh cukup menyedihkan. Beliau tidak mampu membawa apa-apa perubahan kepada Permatang Pauh walaupun kawasan tersebut kini berada di bawah jajahan Pulau Pinang iaitu negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat.

Sebagai Presiden juga Wan Azizah tidak lebih dari sekadar boneka.

Satu-satunya kebolehan Wan Azizah ialah menjadi peraih simpati terhadap Anwar Ibrahim. Pendek kata, Wan Azizah tidak punya ciri-ciri kepimpinan langsung dan beliau bukanlah seorang pemimpin yang berkesan.

Oleh itu, rakyat Kajang perlu ingat bahawa yang menjadi pertaruhan dalam PRK ini bukanlah nasib Anwar mahupun Wan Azizah tetapi diri sendiri dan keluarga. Tugas seorang ADUN bukan untuk menarik simpati orang ramai, tetapi untuk berkhidmat untuk orang ramai.

Jika Wan Azizah telah terbukti gagal menjadi Presiden yang berkesan dan gagal juga untuk menjadi ADUN yang berkhidmat kepada rakyat Permatang Pauh sebelum ini, apa lagi yang dapat diharapkan oleh pengundi Kajang darinya?

Apatah lagi dengan keputusan mahkamah yang mensabitkan Anwar bersalah serta masalah rumahtangga anaknya, Nurul Izzah, pastinya sukar untuk Wan Azizah untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada rakyat Kajang sekiranya beliau menang.

Kita sudah melihat bagaimana Wan Azizah berperanan ketika Anwar di penjara dahulu di mana beliau asyik keluar negara dan ke hulu ke hilir berkempen untuk bebaskan Anwar.

Perkara yang sama bakal berlaku, atau lebih tepat, sedang berlaku di Kajang di mana isu yang dibawa ke sana ke mari dalam kempen PR ialah ‘Anwar Ibrahim’.

Sekali lagi diingatkan bahawa PRK bukanlah bertujuan untuk membolehkan rakyat membantu pemimpin, tetapi untuk pemimpin membantu rakyat. Sebelum menghulurkan simpati pada Wan Azizah, simpatilah pada diri sendiri terlebih dahulu.

Sudah cukup Anwar Ibrahim mempersendakan demokrasi, mengusutkan hidup rakyat dan membazirkan wang negara melalui perletakan jawatan ADUN Kajang tanpa sebarang sebab. 

Janganlah rakyat Kajang pula memberi sokongan kepada pihak yang mengusutkan hidup mereka.

Tidak cukup lagikah bukti bahawa Anwar, keluarganya dan partinya merupakan pihak yang amat tidak bertanggungjawab? Pengundi jenis apakah yang sanggup memilih pihak yang sengaja telah membazirkan wang negara sebagai wakilnya?

2 comments :

  1. DAJAL betullah si DALANG-DUA-MUKA plg. MERBAHAYA, iaitu CIA (yg. sebenarnya diKUASAI Barat-ZIONIS/ISRAEL) – begitu galak MENUDUH juruterbang Islam/Melayu kita kononnya mungkin bunuh diri! Kem. Luar patut BANTAH tuduhan si KAPIR DAJAL ni – lihat di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578020/Why-cellphones-missing-Malaysian-Airlines-passengers-ringing-Family-members-claim-loved-ones-smartphones-active.html:

    Did pilot commit SUICIDE? CIA boss says it is one theory agency is looking at as Malaysian police say they are carrying out psychological profiles of everyone on plane

    By James Nye and Amanda Williams and Richard Shears

    11 March 2014

    Authorities are investigating the possibility that the pilot of the missing Malaysian Airlines flight MH 370 committed suicide, the director of the CIA has revealed.
    John Brennan, head of the US Central Intelligence Agency (CIA), said: 'I think you cannot discount any theory', when asked if it was possible the pilot deliberately crashed the Boeing 777………

    Tapi tak pula si DAJAL CIA ni nak tuduh bekas tentera dr. New Zealand ni, yg. berikan cincin kahwin dan jam tangan pd. isterinya sebelum penerbangan – saya syak dia direkrut jadi ejen CIA-Mossad setelah rumahnya musnah dlm. kejadian gempabumi di Christchurch; dan mungkin dia sempat parachute keluar selepas menjlnkan misinya. Sebab gaya dia seolah nak bunuh diri atau mulakan hidup dgn. ID baru – kan ejen CIA-Mossad (barat-Zionis) boleh buat apa saja! Lihat di
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578358/Husband-gave-wedding-ring-watch-wife-boarding-missing-flight-MH370-case-happen-him.html:

    Agony of the wife whose husband gave her his wedding ring and watch before boarding missing flight MH370 'in case something should happen to him'

    • Paul Weeks was on the missing flight as he made his way to new job
    • Before leaving he had taken 'lots of photos' of his family, his wife has said
    • She said he left her his wedding ring and watch in case something happened
    • She has said she 'can't give up hope... I would love him to walk through that door'

    By James Rush

    11 March 2014

    Mechanical engineer Paul Weeks, 39, of Perth, Australia, was on the flight as he made his way to his first shift in a fly-in fly-out job.

    His wife Danica has revealed how he left the objects with her to give to their two boys if something was to happen to him……

    She told 9News National in Perth: '(He said) "If something should happen to me then the wedding ring should go to the first son that gets married and then the watch to the second".'

    The former soldier, who was born in New Zealand, moved his young family to Perth after their home in Christchurch was devastated by earthquakes…..

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  2. sdr,
    Kok ia marah sangat pada Dajjalx tu yang saya sokong sdr sepenohnya biarlah di forum yg tepat.Admin post topik lain tapi sdr komen benda lain.Salam

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.