#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

13 January 2011

ANWAR MAKAN PENAMPAR SELIPAR JEPUN!!!


Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Kalau si Ketua Penipu rakyat itu ada maruah, sudah tentu tindakan Bekas Ketua Pembangkang Selangor ini akan memberi tamparan hebat buat beliau.

Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo berkata beliau telah memulangkan sementara pingat Darjah Kebesaran Negeri Selangor yang membawa gelaran 'Dato Seri'.

Bekas Menteri Besar itu menulis dalam blog beliau bahawa tindakan itu diambil selepas beliau dihadapkan ke Mahkamah berhubung tuduhan rasuah.

Katanya, beliau telah menghantar surat kepada DYMM Sultan Selangor bagi memaklumkan perkara tersebut dalam bulan Disember yang lalu.

Semalam Dewan DiRaja Selangor telah memperkenankan pemulangan sementara itu bagi pingat Seri Paduka Mahkota Selangor (S.P.M.S).


Ini baru betul seorang yang taat setia kepada Sultan. Bukan macam Khalid Ibrahim dan pemimpin lain dalam pakatan Pembangkang.

Kata taat setia, tapi dalam hati tak ikhlas. Kalau Anwar berani ambil tindakan sebegini, buat lah. Nak tengok jugak. Sejauh mana beliau sanggup menyerahkan pingat dan pangkat yang beliau miliki hari ini.

Tapi sayang. Anwar tidak ada maruah untuk ambik langkah seperti ini. Maruah keluarga pun dia tak mampu nak pertahankan. Inikan pula maruah diri sendiri. Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Sumber: SEMUT HITAM

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.