#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

3 January 2011

Hangat-hangat ‘tahi ayam’ atau mengikut acuan DAP- itukah cara PAS menegakkan dasar Islam di Kelantan ?



Rakyat, khususnya masyarakat Melayu seharusnya sudah sedar bagaimana selama ini PAS hanya menggunakan perkataan Islam itu untuk kepentingan politik pemimpin-pemimpin PAS semata-mata, sedangkan PAS sudah jauh lari daripada landasan untuk menegakkan Islam apabila sudah memegang kuasa dan jawatan.

Lihat sahajalah bagaimana kepimpinan PAS di Kelantan memperkotakkatikan agama Islam semata-mata untuk mendapatkan sokongan rakyat, kerajaan pimpinan PAS Kelantan sanggup berbuat apa sahaja………
Contoh terbaru, bagaimana kerajaan PAS Kelantan membenarkan konsert berbentuk hiburan oleh kumpulan Wali Band di Kota Baharu. Kalau dulu konsert-konsert hiburan seperti itu amat dilarang oleh tok guru Nik Aziz, haram konon…. Menggalakkan maksiat kerana berlaku percampuran antara lelaki dan perempuan……..
Persoalannya, apakah persembahan yang berlaku pada malam itu tidak membabitkan percampuran antara pengunjung lelaki dan perempuan ?
Begitu juga dengan persembahan wayang kulit, mak yong, dikir barat dan sebagainya, semuanya diharamkan oleh tok guru Nik Aziz…… tapi lo ni halal belako-lako…….
Kalau dulu, suara perempuan dikatakan ‘aurat’ sehingga kaum wanita tidak boleh menyertai Tilawah Al Quran, tapi lo ni, Ahli Parlimen wanita DAP pun boleh beri tazkirah dalam Masjid, boleh anjur senamrobik, terkinja-kinja dengan berpakaian sendat diperkarangan Masjid…..
Inilah dasar perjuangan menegakkan Islam kepimpinan PAS sekarang, hukum hakam agama, fatwa yang dikeluarkan hanya mengikut selera tok guru untuk mendapat keuntungan politik sahaja….. kalau tidak, masakan rasuah boleh ditaklikkan sebagai hadiah…

Sumber dari : http://yanggambi.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.