#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

7 January 2011

Isu SUK : Si Tanggang Keras Kepala...

Haiii!!! Khalid...Khalid....




Baginda Sultan Selangor telah menegaskan bahawa pelantikan Mohammed Khusrin adalah mengikut peraturan-peraturan serta prosedur yang telah ditetapkan oleh Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor dan Perlembagaan Persekutuan.

Tapi...

Khalid Ibrahim masih enggan mengiktiraf pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor yang baru walaupun Datuk Mohammed Khusrin Munawi telah mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor.
  
Baginda bertitah, jangan lagi isu pelantikan SUK yang baru itu terus diperbesar, dipolitik dan disensasikan... Ia boleh menimbulkan kekeliruan di kalangan rakyat nanti...

Eaaaaaahhhhhhh....KLIK SINI
Khalid buat juga kenyataan lagi, menyatakan Kerajaan Selangor tetap dengan pendirian bahawa isu pelantikan Mohammed Khusrin belum muktamad dan perlu penyelesaian.

“Kehadiran kami tidak bermakna kami rela dengan tindakan arbitrasi SPA (Suruhanjaya Perkhidmatan Awam) terhadap pentadbiran ini (Selangor),” kata Abdul Khalid.

Suara-suara terus membidas Khalid Ibrahim sambil menyifatkan Abdul Khalid ‘keras kepala’, mereka mahu Menteri Besar itu berhenti daripada mempertikaikan pelantikan tersebut.

Antara kata-kata suara itu:

“Sikap Abdul Khalid yang ‘keras kepala’ berhubung pelantikan SUK itu dibimbangi akan mengheret rakyat menjadi mangsa keadaan".
“Jalan terbaik mengubah keadaan tersebut adalah dengan cara mengubah tampuk pemerintahan kerajaan negeri pada pilihan raya umum akan datang,” 

"Tanpa menunjukkan imej yang ikhlas mengenai penerimaan pelantikan SUK, ia jelas menampakkan sikap ingkar dan tidak taat Abdul Khalid kepada Sultan Selangor".

"Atau adalah eloknya Abdul Khalid berhenti saja daripada mengeluarkan sebarang kenyataan mempertikaikan perkenan Sultan Selangor".

“Sudah-sudahlah...Yang sudah dilantik, biarlah... Kenapa masih hendak memperlekeh Sultan?

“Pelantikan itu sudah sah di sisi undang-undang,” 

"Jangan buat kecoh lagi. Kalau pertikai, ia seolah-olah mengajak rakyat terus membenci Sultan,” 

“Kalau Abdul Khalid cuba menghalang Mohammed Khusrin menjalankan tugasnya, beliau sendiri yang sepatutnya meletak jawatan. SUK boleh hadir dalam apa jua majlis atau mesyuarat kerajaan negeri,” 

"Kamu sudah lupa sumpah taat setianya kepada Sultan Selangor sewaktu dilantik sebagai Menteri Besar apabila beliau mempertikaikan pelantikan Mohammed Khusrin ke Khalid???.

Cadangan terbaik:
Pihak istana mengambil tindakan terhadap golongan yang menderhaka agar mereka keluar dari Selangor saja...
PENDERHAK.. Tiada guna di simpan... ( Bagaikan Si Tanggang )

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.