#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

16 May 2012

BERSIH 4.0: PAS kata buat... Ambiga kata tidak? Baca ni!

Semalam, MP terbaca lagi isu pendirian PAS juga Nik Aziz terhadap himpunan BERSIH yang tersiar di laman portal pro-pakatan. Apa yang MP nak persoalkan disini tentang sikap angkuh kepemimpin PAS dan begitu bersungguh untuk menganjurkan BERSIH 4.0.

Selain Nik Aziz, Hadi Awang dan timbalannya Mat Sabu turut menggesa agar Himpunan Bersih 4.0 dianjurkan dan berhasrat untuk membawa lebih sejuta peserta.

Lain pulak ceritanya apabila hari ini tersiar kenyataan Ketua penganjur Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih ( BERSIH ) S. Ambiga dimana dikatakan belum ada sebarang rancangan untuk mengadakan perhimpunan Bersih 4.0.

“Pihak saya tidak terfikir lagi mengenai sebarang agenda untuk mengadakan perhimpunan Bersih 4.0,” kata beliau kepada Sinar Harian Online.

Nah... Apa sudah jadi? PAS kata lain, Ambiga pulak kata sebaliknya. Siapa penganjur? Adakah PAS akan mengambil alih tugasan Ambiga bagi penganjuran BERSIH 4.0 yang kononnya sedang di rancang itu?


Sebelum ini Nik Aziz telah mempertikai fatwa bahawa ‘merusuh untuk menentang kerajaan adalah haram’, yang terhasil dari kajian 24 ahli Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan. Kritikan keras Nik Aziz terhadap para Mufti ini adalah semata-mata untuk menjustifikasikan rusuhan BERSIH 3.0 sebagai sesuatu yang dibenarkan dalam agama Islam.


Mudahnya, apa yang MP dapat simpulkan dalam hal ini... Pertamanya, PAS adalah dalang dan pencetus sekiranya berlaku BERSIH 4.0 ini nanti. PAS harus bersedia untuk menerima dan bertanggungjawab terhadap segala kemungkinan serta musibah yang berlaku.

Dari itu tidak salah lah kita semua wajib tolak PAS ini. PAS pengundang kehancuran. Hancur PAS!!!

KLIK LINK DIBAWAH UNTUK SAKSI VIDEO KOTOR YANG DIKATAKAN BERSIH :

Haramjadah betul...!!!



1 comments :

  1. Nik Aziz tak boleh upah orang pergi buat demonstrasi, ini bukan upah Haji. Yang dia suruh ialah melanggar undang-undang. Cuba semak dalam kitab Hudud apa hukuman orang yang mencetus keganasan dan durhaka kepada negara.

    Nik Aziz ingin jadi sponsor keganasan terulung abad ini.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.