#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

4 May 2012

Tembelang skandal 'Aiskrem Azmin' semakin berbau... Baca sini!


Hari ini MP terbaca lagi tentang isu skandal seks Azmin Ali di portal pro-pakatan yang sama KLIK. Nampaknya portal tersebut dah mula nak memecahkan tembelang tentang siapa sebenarnya yang terlibat secara langsung dengan kes penyebaran gambar-gambar serta video lucah Azmin Ali yang menjadi bualan di dada-dada blog sama ada di blog pro-kerajaan ataupun pro-pembangkang.

Menurut kata penulis di SuaraPR.com, di hati beliau sendiri kuat mengatakan bahawa perkara ini bukan dilakukan oleh UMNO, tapi dalam PKR sendiri.

Inilah dia, tak sudah-sudah nak menyalahkan UMNO... Siasat la!

Dari maklumat-maklumat yang penulis tersebut dapat, besar kemungkinan dalang disebalik penghasilan video tersebut, berada di pejabat Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.
Asas kepada tuduhan itu mudah, katanya. Umum sudah mengetahui bahawa, kalau pun Pakatan Rakyat mengekalkan kuasanya di Selangor selepas mandat kerajaan negeri berakhir tahun depan, TS Khalid tidak akan dilantik semula ke jawatan Menteri Besar. Sebaliknya Azmin, selaku Pengerusi PKR Selangor yang akan mengisi jawatan tersebut.
Penulis tersebut tidak terus mengatakan bahawa TS Khalid terlibat secara langsung dalam perkara ini,
dengan alasan kononnya TS Khalid mungkin tidak tahu menahu pun tentang pembikinan video itu. 

Dari maklumat penulis tersebut mengatakan ia mungkin dilakukan oleh mana-mana pegawai dalam pejabat Menteri Besar Selangor yang bakal hilang kelebihan/pendapatan jika Azmin mengambil alih jawatan – terutama yang perempuan kerana sudah tentu Azmin akan menyingkirkan semua pegawai yang berkhidmat di bawah TS Khalid dan mengganti dengan pasukannya sendiri, tambahnya.

Pihak-pihak ini pula ada yang melepaskan jawatan selesa dan bergaji besar masing-masing antaranya di syarikat petroleum terkemuka negara untuk menerima tawaran berkhidmat dengan pejabat Menteri Besar Selangor sebaik Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan di negeri tersebut pada 2008.

Takkanlah pengorbanan yang sebegitu besar hanya bertahan selama 5 tahun? Penulis tersebut beranggapan, maka itulah digunakan pendekatan kotor sedemikian untuk memastikan Azmin tidak berjaya menjadi Menteri Besar Selangor dan seterusnya membuka jalan kepada TS Khalid mengekalkan jawatan.

Walaupun ia hanya hipotesis penulis di SuaraPR.com, tapi ia berdasarkan maklumat-maklumat yang penulis tersebut dapat. Tak mustahil ada betulnya kot?
Apa pun ceritanya, tak kisahlah sama ada bukti-bukti itu datangnya dari mana-mana maklumat atau beliau diperangkap pihak-pihak tertentu ataupun ia datangnya dari pejabat sesiapa pun  seperti di perkatakan oleh penulis SuaraPR.com itu.

Apa yang penting, sekiranya Azmin benar-benar terlibat dalam skandal seks tersebut, adakah layak individu yang berlatarbelakangkan sifat begini harus diterima sebagai pemimpin masa depan negara?
Jangan la sesedap mulut becakap wahai si penulis SuaraPR.com yang tidak mengambil kisah tentang penglibatan pemimpin di dalam isu skandal seks dan hanya sebuk nak mencari dalangnya ye... 

Sendiri mau ingat la, kerja elok ke tu?

Perkara itulah yang MP ingin nak bincang dan kongsikan hari ini.


KLIK TAJUK DIBAWAH UNTUK ISU BERKAITAN: 





0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.