#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

18 May 2012

WAJIB BACA: Portal Pro-Pembangkang Hina Yang Di-Pertuan Agong - @PDRM

Tengok! Logo Polis ditulis 'Boikot!!' oleh puak pro-pembangkang.
Apa yang MP ingin paparkan disini adalah daripada tersiarnya kenyataan dari satu laman portal pro-pembangkang (suarapakatanrakyat.com) dimana portal tersebut menghasut dan mengajak rakyat agar memboikot Polis selama seminggu.



Antara kenyataannya berbunyi, "Justeru, penulis menggesa semua penyokong Pakatan Rakyat memboikot pihak polis selama seminggu bermula dari hari ini bagi membantah kezaliman dilakukan sepanjang himpunan rakyat Bersih 3.0 berlangsung... Boikot boleh dilakukan dengan mengelak dari memberi kerjasama kepada pihak polis selama 1 minggu ini, melainkan dalam situasi dimana tidak ada pilihan lain seperti tuntutan insuran kemalangan dan yang seumpama dengannya" kata penulis portal tersebut.

Huhh! Tang tuntutan insuran kemalangan nak cari Polis pulak. Kenapa? Takut rugi ke?

Harus di ingat, kejadian rusuhan BERSIH 3.0 itu juga satu kerugian besar dialami negara. Siapa pulak penganjurnya?

Dalam kenyataan lain, dalam isu rumah Ambiga di kawal Polis juga turut dipertikaikan. Ambiga di gesa menarik balik semua report Polis yang telah dibuat. Katanya, memalukan. "Unit Amal PAS pun sudah mempunyai kekuatan anggota yang mencukupi untuk mengawal persekitaran rumah Ambiga, tidak perlu meminta bantuan polis pun" tambah penulis.


Emm... Besar betul kuasa Unit Amal PAS? Ini semua cadangan-cadangan yang sengaja hendak dibuat untuk membentuk kekecohan. Apa kuasa Unit PAS Amal dalam menjaga keselamatan negara? Rasanya MP tak perlu ulas panjang tentang kuasa Polis ni... Semua rakyat tahu. Bukan Polis ni baru ditubuhkan. Pikir la woiii!

Kepada pihak Polis, harap dapat pikir-pikirkan hal ini. MP beranggapan, tindakkan puak pro pembangkang (suarapakatanrakyat.com) ini amat keterlaluan. Bagi MP, pasukan Polis bukan hanya memikirkan tentang keselamatan di kalangan perserta-perserta BERSIH saja. Malah banyak tanggungjawap lain juga dipikul oleh pasukan keselamatan PDRM ini.

Dalam pada masa yang sama, tindakan hasutan memboikot PDRM (POLIS DIRAJA MALAYSIA) secara tidak langsung juga, ini boleh klasifikasikan sebagai satu hasutan mengina dan menafikan kuasa Yang Di-Pertuan Agung.

Fikir-fikirkan lah ye!

4 comments :

  1. Pegi jahanam dengan mangkuk pakatan haram ni. Bahalol!

    ReplyDelete
  2. hmm.. bagus cadangan awk utk memboikot polis ni.. kalu dlm seminggu ni berlaku apa2 pada keluarga awk, pandai2 la settle sendiri yer.. sebelum cakap pk dulu..

    ReplyDelete
  3. hahaha nape la mangk0k sngt nk b0ik0t polis selama smggu..pastu trhegeh hegeh nk mntak bantuan polis repot beg tangan kne ragut mse perhimpunan besih haram jadah.

    ReplyDelete
  4. Hahaha..nk b0ik0t p0lis k0n0n..pastu terhegeh hegeh mcm bad0t nk mintk bantuan p0lis beg tangan kne ragut mse perhimpunan besih haram jadah.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.