#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

21 November 2013

DS AZALINA: Tindakkan pertahan isteri PM ke Qatar di 'spin' pihak pembangkang.


Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Seri Azalina Othman sekali lagi di serang puak pembangkang mengenai tindakkannya mempertahankan urusan pemergian YABhg. Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor ke Qatar dengan menaiki jet rasmi kerajaan dengan kelulusan pihak kabinet semasa di sidang Parlimen, baru-baru ini. Saksi video...


Lihat print screen di bawah, apa mereka kata dan sebarkan...

Antara bahan (print screen) yang di tabur
puak pembangkang di laman- laman sosial.

Dalam artikel tersebut, DS Azalina dikatakan telah membuat kenyataan kononnya pemergian Rosmah dengan menggunakan jet rasmi kerajaan ke Qatar bukan urusan rasmi.

Sebaliknya, kenyataan beliau telah di 'spin' oleh pihak tidak bertanggungjawap.

Menurut Azalina... Pemergian Rosmah adalah rasmi dalam beberapa lawatan di Qatar.

Lawatan tersebut adalah salah satunya rombongan melibatkan deligasi Malaysia ke Qatar International Business Women Forum.


Isteri YAB Perdana Menteri menerima undangan bagi menghadiri dan menyampaikan ucaptama di Forum Antarabangsa Usahawan Wanita Qatar Kali Ke-Empat anjuran Persatuan Perniagaan Wanita Qatar pada 11hb hingga 12hb November 2013 yang bertemakan ‘Arab Businesswomen as Change-Makers’ dan seterusnya melawat HH Mohammed Bin Rashid Academic Medical Centre  dan Dubai Humanitarian City di Dubai, UAE pada 13 dan 14 November 2013.

Dunia menghormati Rosmah sebagai salah seorang 'wanita pertama' yang gigih memperjuangkan kepentingan masyarakat antarabangsa khususnya kanak-kanan menerusi NGO.
"Rosmah bukan pergi bersendirian, dia bawa sekali Malaysia delegations. Antara yang turut serta Ketua Wanita dan Puteri. Pembangkang saja spin", kata beliau.

Nah... nampaknya ternyata pihak pembangkang cuba memanipulasikan sepenuhnya kenyataan dan DS Azalina ini dengan ‘spin’ sesuka hati mereka tanpa rasa bersalah.

Inilah penyakit puak-puak pembangkang dari dulu hingga sekarang.

Jadi, apa salahnya pemergian Rosmah Mansor bersama deligasi yang lain ke Qatar dengan menaiki jet rasmi kerajaan?

Dalam akta yang diperuntukkan pun ada menyatakan seperti berikut:


Sekarang... Apa yang tak jelas lagi? Banyak lagi kenyataan yang kukuh boleh dikemukakan, kalau puak-puak pembangkang masih tak puas hati...

Rosmah dijemput secara "rasmi" atas kapasitinya sebagai isteri Perdana Menteri Malaysia. Bukannya tak nak jemput isteri ketua pembangkang.... Masaalahnya diaorang tak tau mana satu isteri ketua pembangkang. Yang lelaki ke perempuan? Yang Melayu ke, Cina... 

Entah lah, tak tau mana satu isteri ketua pembangkang yang nak dijemput.... Kikikikiiiii!!!

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.