#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

9 November 2013

COMANGO: Bongkar!!! Dalang terlibat dikenalpasti... KLIK baca sini!

Mereka inilah yang merupakan teras kepada gagasan NGO hak asasi manusia yang menghantar laporan kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk melobi negara-negara dunia bagi menekan Malaysia agar menerima tuntutan mereka di dalam proses UPR di Geneva baru-baru ini.

Mereka menuntut kebebasan bagi golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), hak kebebasan murtad bagi orang Islam, menuntut kebebasan untuk mengamalkan ajaran sesat Syiah, penghapusan hak Melayu dan apa saja yang menyentuh keutuhan agama Islam dan kedaulatan perlembagaan.

Hari ini, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) mendedahkan 54 dalang di sebalik Gabungan NGO Liberal (COMANGO) melalui sebaran 70 ribu risalah bertajuk 'Bahaya COMANGO' di masjid-masjid di seluruh negara selepas solat Jumaat.

Difahamkan hanya 12 daripada kesemua 54 NGO dalam gabungan COMANGO yang berdaftar dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS)

Antara dalang yang didedahkan ialah Pengerusi BERSIH, Ambiga Sreenevasan, Pengerusi Eksekutif MalaysiaKini, Premesh Chandran, Ahli Lembaga Sisters in Islam, Marina Mahathir, Pengarah Eksekutif Tenaganita, Irene Fernandez, Pengarah Eksekutif SUARAM, Cynthia Gabriel, Centre for Independent Journalism (CIJ), Sonia Randhawa, Setiausaha Malaysia Youth & Students Democratic Movements, DEMA, Yong Kin Yin, Pengarah SUARAM, Kua Kia Soong dan Penyelaras Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT) dan Setiausaha Parti Sosialis Malaysia (PSM), S. Arutchelvan.

CERITA SELANJUTNYA KLIK SINI

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.