#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

28 November 2013

Wanita diburu sejak tahun 70an, diselamatkan. KLIK baca ni!

GAMBAR lama Aishah sebelum wanita itu
hilang pada tahun 1968

Rakyat Malaysia yang dijadikan hamba selama 30 tahun di London ialah individu yang dikehendaki pada tahun 1970-an di negara ini kerana aktiviti berhaluan kiri, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar (gambar).

Mengesahkan identiti wanita itu yang diselamatkan pada 25 Oktober lalu di London sebagai Siti Aishah Abdul Wahab, Khalid berkata, wanita itu terlibat dalam aktiviti pelampau komunis berhaluan kiri.

"Aishah ketika itu ialah aktivis mahasiswa berhaluan kiri dan dipercayai ke London untuk melanjutkan pelajaran. Dia seorang daripada penuntut pelampau berhaluan kiri pada zaman 1970-an dahulu dan kegiatan mereka berpusat di London.

"Pada masa itu London bebas, bebas bersuara, bebas segala-galanya, jadi dia berpusat di sana. Jadi masa 70-an kita memang nak (tangkap) dia tapi dia dah pergi ke sana," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam selepas majlis penganugerahan Pingat Kedaulatan Negara (PKN) kepada 156 anggota polis yang terlibat dalam Ops Daulat di Lahad Datu, Sabah, Februari lalu. - Sumber

ARTIKAL TERDAHULU: KLIK SINI

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.