#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

12 January 2014

GEMPAR!!! Biskut bercampur arak. KLIK baca ni!


Baru-baru ini, tersebar berita di laman-laman sosial serta group-group whatsapp serta SMS mengatakan JAKIM telah membuat serbuan ke atas kilang MUNCHYS di Batu Pahat dan menemui stor arak seperti di bawah:

TERKINI : JAKIM TLH BUAT SERBUAN KE ATAS KILANG MUNCHYS, BT. PAHAT DAN MENEMUI STOR ARAK. BOSSNYA DGN RASA BANGGA DAN RASA TAK BeRSALAH, MENGATAKN ARAK TERSEBUT UTK DICAMPUR KE DLM BISKUT..TLG SEBARKN MAKLUMAT INI KPD SEISLAM& KEPENTINGN UMAT ISLAM. DnR PEG.JAKIM -HJ.JALIL B. RAIHAN (JAKIM PUTRAJAYA)

Hati hati semua...
Berita ini sah.


Dari kenyataan medis yang diterima hari ini, mengatakan bahawa berita yang tersebar diatas adalah palsu.

KENYATAAN MEDIA BERKENAAN PENYEBARAN BERITA PALSU BISKUT MUNCHYS

1. JAKIM melalui Bahagian Hab Halal menerima banyak pertanyaan dan aduan berhubung sms yang menyatakan "JAKIM telah membuat serbuan ke atas kilang Munchys di Batu Pahat dan menemui stor arak".

2. Adalah dimaklumkan bahawa JAKIM tidak pernah melakukan serbuan seperti yang didakwa dan di sini juga, JAKIM ingin menafikan kewujudan pegawai yang menghantar sms tersebut adalah pegawai JAKIM di Putrajaya.

3. Sukacita dimaklumkan, produk yang dikeluarkan oleh kilang Munchys di Batu Pahat telah mendapat Sijil Pengesahan Halal dari JAKIM yang masih sah .

MP: Sebenarnya tak payah makan pun tak mengapa.. Banyak lagi, biskut-biskut buatan Melayu yang boleh dibeli dan dimakan, kat luar tu...

ARTIKAL TERDAHULU: KLIKSINI


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.