#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

10 January 2014

@KhaledNordin DAP rancang perangi Johor untuk rampas Putrajaya? KLIK baca ni!


Pertempuran untuk PRU14 di Semenanjung Malaysia bermula dan berakhir di Johor, kata Lim Kit Siang pada sidang akhbarnya di Kluang, hari ini. (KLIK)

Menurutnya di Semenanjung Malaysia, Johor memegang kunci dalam membuka pintu-pintu ke Putrajaya. Untuk Pakatan Rakyat menang Putrajaya , strategi ini mesti pertama sekali kerja di Johor.

Isu pertempuran di Johor dan pertempuran Putrajaya dalam PRU14 adalah cabaran terbesar dalam Konvensyen Negeri DAP yang akan dibincangkan di Batu Pahat pada hari Ahad.

Dengan menghancurkan negeri simpanan tetap Johor dengan memenangi 5 parlimen dan 18 kerusi negeri, satu pencapaian yang belum mencukupi.

Untuk mencapai matlamat merampas Putrajaya pada PRU14, Pakatan mesti menetapkan sasaran untuk memenangi separuh daripada kerusi parlimen di Johor.

Selain dari mempertahankan kawasan yang mereka telah menangi iaitu kawasan Bakri, Batu Pahat, Kluang, Kulai dan Gelang Patah.

Sepertimana yang disebut, untuk Pakatan menang 13 daripada 26 kerusi parlimen. Beberapa kawasan BN menjadi tumpuan DAP rampas pada PRU akan datang iaitu Segamat, Sekijang , Labis , Ledang , Muar, Tebrau, Pasir Gudang dan Pulai.

Bagi mencapai matlamat ini,beberapa strategi dirangka antaranya :

* Komitmen penuh dan segera oleh ketiga-tiga pihak Pakatan Rakyat daripada DAP , PKR dan PAS , sama ada di peringkat kebangsaan, negeri atau tempatan , untuk meningkatkan sokongan orang ramai dalam empat tahun akan datang untuk usaha Pakatan Rakyat untuk kuasa persekutuan di Putrajaya pada 14GE .

*Memastikan persempadanan semula yang adil

*Menekankan jangkauan luar bandar

*Meningkatkan kerjasama Pakatan di semua peringkat

*Menekankan kepimpinan antara generasi

*Kaunter pembohongan dan propaganda terhadap BN

MP: BN Johor harus bersedia!

ARTIKAL TERDAHULU: KLIKSINI



1 comments :


  1. Moleklah kalau bagitu ,sekali air bah sekali pantai berubah.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.