#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

28 January 2014

GEMPAR!!! Masjid Bayan Baru diserang? KLIK baca ni!


Lebih 10 NGO Pulau Pinang membuat laporan Polis dengan mendakwa ada pihak pihak tertentu ingin menyerang Masjid Bayan Baru, sebentar tadi.





Antara NGO yang hadir ialah :

Persatuan Belia Merong 
Persatuan Mukabuku Pulau Pinang
Persatuan Kebajikan Insan Mulia
Perkasa
Squad Rejam
GPMS
Al Ehsan

2 comments :

  1. Gereja di serang kerana sikap kurang ajar pihak gereja yang memasang poster yang sangat menghina Allah. Masjid diserang kerana membalas semula perbuatan serangan gereja yang kononnya dilakukan olih pihak masjid.

    Perkara ini akan berterusan tanpa jalan penyelesaian yang berkesan sehinggalah berlakunya rusuhan kaum nanti.

    Sepatutnya isu ini dilihat dari punca yang sebenar. Puncanya adalah masalah kalimah Allah yang telah gagal ditangani olih pihak yang berwajib. Jabatan Ugama Islam seperti tidak berfungsi apabila berhadapan dengan isu ini. Isu ini menjadi lebih teruk apabila perbuatan biadap pihak gereja disokong sendiri olih pemimpin Melayu "Islam" didalam PAS dan PKR semenjak sebelum PRU 13 lagi.

    Cuma baru-baru ini kita ada terdengar Nik Aziz baru bersuara dengan tegas tidak bolih kalimah Allah ini digunakan olih pihak gereja. Tapi beliau sudah terlambat dan tidak lah bertepatan seorang yang bergelar Tok Guru macam Nik Aziz bolih lambat faham masalah kronik kalimah Allah ini.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.