#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

30 December 2013

Babi Tunggal 'moskot' perhimpunan haram di Penang? KLIK baca ni!


Alangkah terkejutnya MP, bila di awal-awal pagi lagi menerima kiriman dari pembaca gambar seekor 'babi tunggal' duduk bersuka ria meragut rumput bersama sekumpulan remaja bermain bola di tengah padang.

MP tidak pasti sama ada babi yang sebesar itu bertuan atau tidak. Tapi, yang pastinya kehadiran babi tersebut telah meresahkan penduduk di sekitar penempatan yang majoritinya Islam disitu.


Berbalik kepada maklumat si pengirim, mengikut penduduk setempat babi ni di bawa oleh sekumpulan geng India sekitar jam 2.30 pagi tadi dengan sebuah lori dan di lepaskan di padang riadah berdekatan Sungai Ara.



Persoalannya, apakah tujuan dan niat mereka meletakkan seekor babi tunggal atau lebih senang MP dengan panggilan 'lembu cina' itu di kawasan tersebut, masih lagi menjadi tanda tanya.

Adakah dek kerana negeri telah di perintah pemimpin cina, Pulau Pinang kini sudah boleh di penuh dengan lembu-lembu cina berkeliaran di tempat awam?


Sehingga ada suara-suara dari penduduk mengatakan, agaknya ini semua persediaan untuk dijadikan moskot dan akan di lepaskan pada perhimpunan haram, esok malam... Betul ke? Hahahahahaaaa!!!


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.